Bara lite sporadiskt kom jag på att min kusin fyller år idag när jag såg datumet i en av rondellerna jag såg.
Blev en lugn dag, kikade lite på serier, L sov mest för att hon var så trött och jag är fortfarande bränd så jag kände för att varken bada eller sola så jag satt inne, satt dock en stund i balkongen och läste lite också.

På kvällen åt vi buffe här nere i restaurangen och buffen var helt okej. De hade en god efterrätts kaka/pudding blandning med apelsinsmak som jag tyckte var god. Godast var nog glassen, det stod inte vad det var för smaker, men jag tror det är dulce de leche som glassen heter och den är riktigt god.

Gick upp och vilade magen en stund innan jag drog ut och sprang strax före halv elva på kvällen, det kändes lite sent egentligen, eftersom vi ska upp tidigt imorgon, men jag kände å andra sidan att jag var tvungen att dra ut och springa också så det var bara att göra!

Blev en längre sträcka den här gången, 6,51 km på samma tid som i fredags, och det gjorde inte lika ont att springa, brännde lite på ryggen men där pulsbandet satt så kändes det okej. 24 grader var det ute när jag sprang, och då var klockan strax innan halv elva, skönt väder!
Ska nog springa i Wellness centret inne i Holiday World på tisdag, det är verkligen mycket mer jobbigare att springa på plattor jämfört med asfalt och grus hemma i Gävle.
När man väl slutar springa och börjar promenera så känner jag verkligen hur trötta benen är efter löpturen. Knäna får också lite känningar och det brukar jag inte få annars.
Dags och lägga sig, klockan bara tickar i väg och den är snart halv ett, imorgon ska vi rida dromedral och åka på jeep safari!

Tog en kort paus och tog kort på utsikten under löprundan.

Bilden visar backen jag sprang upp för, backen fortsätter runt hörnet till vänster. Denna lutning är backen nedför.

Bilden visar hur hög backen var som jag sprang upp för, svårt att se backen på bilden. Den röda är pulsen och den gråa är höjddata.

Vaknade runt tio tiden, åt frukost, smörjde in oss och sen gick vi ner till poolen en stund, L satt i solen och jag satt i skuggan och läste "Strålmannen".
När solen kröp fram bakom husknuten så gick jag ned till barn poolen där det är 50 cm djupt vatten och satte mig där, skönt och sitta där istället för att stå i de djupare poolerna. Satt väl i poolen i ca 45 min och så började en kvinna från London prata med mig, hon satt också i poolen. Kände lite konstigt att prata engelska och ibland hittade man inte orden så då blev det lite pinsamt.
Gick upp till lägenheten igen efter pool badandet och åt lite lunch och tog en dusch. Sen när L kom upp så var vi båda så trötta att vi gick och la oss och tog en tupplur vilket senare visade sig blev en två timmar lång tupplur, men tur var väl det, annars hade vi inte orkar vara vaken till klockan fem på morgonen..
När vi klev upp gick gjorde vi oss klara och gick till ett shopping center som ligger ca 10 min gång avstånd från Koala, och när vi kom fram så visade det sig vara helt dött, många butiker var tomma (de hade lagt ner butiken) och så var det väl någon enstaka restaurang som hade öppet.
Vi gick tillbaka till Holday world och åt middag på El Nubel tror jag restaurangen heter, där blev det en väldigt god Paella och till det blev det en tarte fantastica, glasstårta aktig sak till efterrätt.

Efter det så gick vi en sväng i Holiday World innan vi drog oss hemåt och på Koala hade de White Party där det var några ungdomar som dansade och gjorde en liten musikal av ABBA låtar och där satt även kvinnan från London och kikade, och det visade sig att hon heter B, jag gick upp och drack lite vatten medan L var kvar nere en stund till och då hade B börjat prata med L och då bjöd L med henne.

Vi drog sedan ut runt halv ett och åkte ner till Kashba, ett uteställe här i Maspalomas. Vi gick in på ett ställe som heter Dolce fashion club Gran Canaria och där fick vi sex redbull och vodka, tre sex on the beach och tre shots för 27 euro, skapligt billigt jämför med Gävle...
Dansade, umgicks, tog lite bilder och pratade med lite annat folk när vi var där och hade det hur trevligt som helst.

B var rätt rolig själv som gick runt och pratade lite med killar och sen tog hon deras dricka, haha, ja. vem skulle göra något dylikt i Gävle?
B hade lite trevligt med en fransman hon började prata med och det visade sig att hans ex var där och så blev det lite drama kring det där, men jag tyckte det var lite roligt för hans ex och hennes kompis försökte hålla koll på vad de gjorde.
Jag och L stod ute i balkongen och pratade lite och rätt som det var så stod det en kille bredvid oss som hörde att vi pratade svenska och det gjorde tydligen han också, men han bodde i Dublin men kom från Västerås egentligen, kändes lite roligt att prata med en svensk första gången på resan samtidigt som han pratade svengelska.
Hans vän började prata och man var tvungen att följa hans språk för att inte tappa bort sig, rätt som det var så blandade han fyra språk samtidigt (spanska, norska, svenska och engelska) och det känns faktiskt lite kul att jag börjar förstå mig på spanskan igen, det var ju trots allt sju år sen jag läste spanska, så lite förstod jag ändå.
Vi åkte hem runt halv fem på morgonen och la oss inte förens runt kvart över fem, tack för en trevlig kväll!

Idag var vi extra trötta, klev inte upp förens runt halv elva på förmiddagen. Åt frukost i vanlig ordning och sen pluggade L lite och jag kikade på ett avsnitt ur en serie. Runt 13 tiden tänkte vi träna i gymmet där nere, men när vi väl kom dit så visade det sig att det inte fanns ett löpband så vi gick upp till våran lägenhet igen och åt lunch och sen åkte vi till Yumbo shopping center och kollade runt, åt kinesisk buffé och när vi skulle betala så fick vi både klubba och ett armband var, frågan är "hur gamla trodde personalen att vi egentligen var?" lite komiskt måste jag säga. Musslorna var nästan det bästa på hela buffén! Efterrätten blev en generös glass buffé.

Sen tog vi en promenad hem, ca 5-6 km från Playa del Ingels.

När vi väl kom hem så var vi rätt trött och hade ont i fötterna, men eftersom jag hade bestämt mig för att jag skulle löpträna så var det bara att byta om, trotsa brännan på ryggen och brösten och dra ut, kom inte ut förens klockan var 22.20 och började träna, blev i alla fall en runda på 6 km och en mördar backe som inte alls var lika farlig att springa upp för än som att titta på den, funderade på man kunde jämföra den med Abborbacken, men vi får väl se. 26 grader var det ute när jag sprang, underbart!

Gjorde ont att springa med bränd hy så det gick inte riktigt att springa hur fort som helst eftersom brösten "hoppar/guppar" när man springer och då kändes brännan och det gjorde ont kan jag tala om.
Men på söndag hoppas jag att brännan har lagt sig så att det går lättare att löpträna då! Ingen träningsvila på semestern inte!
Tog en proteinbar, en mugg med resorb och en dusch när jag kom hem och nu ska jag strax lägga mig, klocka är lite över ett på natten nu, imorgon väntar en ny, solig och underbar dag, godnatt!

Började dagen med att äta frukos på balkongen, blev havregrynsgröt med leksands knäckebröd, jordgubbs marmelad och ägg.

Sedan gjorde vi oss klara för att passa bussen till stranden som gick 11.40
Vi var på stranden till ca 16.30 då bussen åkte hem igen. Vi badade och solade på stranden, vattnet var inte jätte varmt men ju längre man var i vattnet desto varmare blev det, på vägen till bussen tog vi en strut glass med två glass kulor, det blev i alla fall en dulche de leche och en creamcheese and berries, rätt goda smaker måste jag säga.

Tog bussen tillbaka till Koala, tog en dusch och sen åkte vi ner till Playa del Ingles, Pica Pica och där hade Fritidsresor ett välkomsmöte med välkoms drink.
Vi stannade kvar och åt tapas på Pica Pica, det var okej, vissa rätter var godare än andra.Till efterrätt blev det straciella glass med grädde, chokladsås och creme brule pudding typ.

Efter det så gick vi runt lite och kollade, köpte ett vykort och aloe vera gel, vi har ju lyckats blivit brända båda två, mest jag, jag har blivit bränd på ryggen, magen och på framsida lår, det känns så där, men man lever i alla fall.
När vi kom hem så räknade vi ut lite hur mycket L och jag hade lagt ut åt varandra och det visade sig att mannen på Pica Pica hade givit oss lite rabatt på tapas maten, i vanliga fall brukar man ju ge dricks...
Jag har skrivit mitt vykort som jag ska skicka imorgon och nu ska vi strax lägga oss, klockan är strax tolv här i Maspalomas.

Gick inte och la mig igår så jag har varit vaken sen 10 igår morse och sov lite i bilen på vägen till Arlanda, Ls lilla syster skjutsade oss till Arlanda så det var rätt schysst av henne. Annars hade vi fått ta 4,39 tåget från Gävle till Arlanda.
Väl i Arlanda checkade vi in vårat bagage och sen så gick vi genom tullen, kikade lite på taxfreen, köpte lite färdkost och sen gick vi och satte oss vid våran gate som vi skulle kliva av på planet. Åt lite matsäck som vi hade tagit med oss hemifrån innan vi klev på planet.
Planet var i stort sett fullsatt och det pirrade något frukstansvärt äckligt när vi skulle lyfta, den här gången kändes det värre än de andra gångerna jag har flygit, men men, det beror ju mycket på hur duktig piloten är på att flyga också. Försökte sova lite på planet, gick så där, gav upp efter ett tag när jag fick så fruktansvärt ont i nacken och sen fick jag psyk på tjejen som satt framför mig som slängde och kastade sitt hår på mig och så var det en unge som grinade jätte mycket, ett pensionär par som satt framför den gråtande ungen fick också psyk, han grät hur mycket som helst och mamman verkade inte bry sig om honom heller. L däremot sov nästan tre och en halv timme.
Firade pappas födelsedag igår, men han fyller egentligen idag och jag glömde gratta honom imorse när jag såg honom, men jag sms:ade mamma och bad henne att ringa och gratta honom ifrån mig när jag kom fram till Gran Canaria.
Piloten var så där, det blev jätte mycket luftgropar när vi var på väg att landa och det guppade för övrigt rätt mycket.
Väl framme på Gran Canaria så var det ca 30 grader celsius och bussen stod och väntade på oss för att köra oss till flygplatsen och hämta våran bagage som vi checkade in imorse.

Mitt i bagage utlämningen på bandet där bagagen åker runt, så byter de band till den bredvid och alla blev förvirrade för att det slutade komma bagage.
När vi hade hämtat bagaget så gick vi ut och letade rätt på Fritidsresor, de guidade oss till parkering A4 och buss nummer 11 och det tog ca 30 min innan alla var på plats i bussen. Det blev ett flertal stopp till olika hotell och bungalows innan vi var framme vid Koala ca 45 min senare.
Vi checkade in, kollade rummet och det var riktigt fint, och stort var det också. Det mesta fanns och en liten kokvrå med tillbehör fanns också.
Åt lite innan vi tog en sväng runt kvartet och kikade runt lite, gick sedan tillbaka till Koala och badade i poolen och solade lite innan vi blev hungria igen och gick till restaurangen här och åt middag. För min del blev det lasagne och den var så där.
Det bor tydligen hemlösa katter i närheten och när jag var klar och L fortfarande satt och åt så klev en katt (det fanns fyra katter) upp på vårat bord och försökte snylta på Ls mat, ingen blyg katt den där eller. Jag puttade i alla fall ner katten från bordet och så var den på bordet igen, denna gång vägrad katten bli nerputtad så katten lyckades nosa på Ls mat och då tappade hon matlusten vilket inte är så förvånanade.
Efter middagen så gick vi en sväng till Holiday world, där fanns allt ifrån bowling, spelmaskiner, karuseller till restauranger. Den där tjuren till karusell måste ju varit ett skämt... Synd att man inte kan lägga upp video här. då kunde ni fått se tjur karusellen.
Åt lite kvällsfika i Holiday world, blev en creeps med jordgubbs sirap och en kula karamell glass, glassen var hur god som helst!
L tog en tjock våffla med jordgubbs sirap och grädde, den kändes inte riktigt färdig gräddad.
Gick sedan tillbaka till våran lägenhet och duschade och gjorde oss klara för att sova, imorgon väntar en ny dag! Godnatt allesammans.

En arbetsdag kvar sen är jag ledig åtminstone en dag...
Det har gått 17 dagar och jag har jobbat 16 av dem, snacka om att man är lite mör i kroppen. Tur att man har haft bra patienter så man inte behövt springa häcken av sig, då hade jag aldrig varit så här pigg fortfarande.
Imorgon ska jag hinna träna, planera, städa och tvätta. Vi får väl se hur mycket av allt som blir gjort...
Nu ska jag sova, godnatt!
Sitter på bussen på väg hem och känner mig lite tom..
Det har varit en lång dag med löpning, optikern, jobb och sen stadsfesten. Träffade på rätt mycket folk som jag känner ute idag och det är många tankar som åker runt i mitt huvud just nu...
Fick inget resultat av optikern idag, verkar som om det jag trodde verkar stämma och det skrämmer mig, synen som är så viktig för mig, men på måndag får jag förhoppningsvis veta mer...
Har haft en för övrigt bra dag med roliga kollegor, jämnårig patient som mobbar mig för att jag är kort, han själv är nästan två meter, trevlig kväll/natt på stadsfesten och dans.  Lagom till stängning började det regna och det öste ner, svensk sommar!
Imorgon är en ny dag, godnatt!

Trött tjej efter 11 arbetsdagar och varit ledig en dag, ska jobba fyra dagar till innan jag är ledig nästa gång.
Märks att man är trött om man somnar på soffan innan klockan 22 på en fredag kväll.
Imorgon väntar optikern, träning och jobb.