Löpning i 26 graders värme

0kommentarer

Idag var vi extra trötta, klev inte upp förens runt halv elva på förmiddagen. Åt frukost i vanlig ordning och sen pluggade L lite och jag kikade på ett avsnitt ur en serie. Runt 13 tiden tänkte vi träna i gymmet där nere, men när vi väl kom dit så visade det sig att det inte fanns ett löpband så vi gick upp till våran lägenhet igen och åt lunch och sen åkte vi till Yumbo shopping center och kollade runt, åt kinesisk buffé och när vi skulle betala så fick vi både klubba och ett armband var, frågan är "hur gamla trodde personalen att vi egentligen var?" lite komiskt måste jag säga. Musslorna var nästan det bästa på hela buffén! Efterrätten blev en generös glass buffé. 

 
 

Sen tog vi en promenad hem, ca 5-6 km från Playa del Ingels.

 
 
 
 
 
 
 
 
När vi väl kom hem så var vi rätt trött och hade ont i fötterna, men eftersom jag hade bestämt mig för att jag skulle löpträna så var det bara att byta om, trotsa brännan på ryggen och brösten och dra ut, kom inte ut förens klockan var 22.20 och började träna, blev i alla fall en runda på 6 km och en mördar backe som inte alls var lika farlig att springa upp för än som att titta på den, funderade på man kunde jämföra den med Abborbacken, men vi får väl se. 26 grader var det ute när jag sprang, underbart!
 
 
 
Gjorde ont att springa med bränd hy så det gick inte riktigt att springa hur fort som helst eftersom brösten "hoppar/guppar" när man springer och då kändes brännan och det gjorde ont kan jag tala om. 
Men på söndag hoppas jag att brännan har lagt sig så att det går lättare att löpträna då! Ingen träningsvila på semestern inte!
Tog en proteinbar, en mugg med resorb och en dusch när jag kom hem och nu ska jag strax lägga mig, klocka är lite över ett på natten nu, imorgon väntar en ny, solig och underbar dag, godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej