Det går inte så bra det här med att skriva blogg, men nu kommer i alla fall ett nytt inlägg.
De senaste två veckorna har det hänt ganska mycket, det har varit väldigt mycket med plugget men det är bara att bita i det sura äpplet.
I tisdags kom J förbi, vi gjorde pannkakor och sedan åkte han tillbaka till Lycksele, trevligt med besök i alla fall. Igår var jag på arbetsintervju och sedan cyklade jag till stadsbiblioteket och pluggade. 12:30 träffade jag M som bjöd på lunch. Det blev buffé på Balder, maten var väl helt okej men maten hade gärna fått vara varmare, det kändes som om värmeskåpen inte höll minst 70 grader celcius som det bör göra, är det under 70 grader celcius finns det risk för att bakterier växer, har man otur kan man få matförgiftning. Efter lunchen gick jag tillbaka till stadsbiblioteket och fixade det sista med labrapporten som jag sedan skickade in. När klockan blev lite efter 15 gick jag till tågstationen och mötte upp mamma som är på besök över helgen. Vi tog en snabb titt på Smakfestivalen innan vi gick och handlade lite middag, det blev i hemgjord pizza till middag, mamma var nöjd över pizzan i alla fall.

Idag var vi till Smakfestivalen en sväng, vi tittade på när en kvinna från Sagami gjorde sushi, kikade lite i butiker och sen gick vi till Väven och kollade lite, där hade de nån typ av smakprov från DUÅ, där fanns det bland annat tryffelchips, smaksatt olivolja, korv, ost och Pärlans konfektyr. Jag måste ändå säga att tryffelchipsen är de godaste chipsen jag ätit! Osten som var lagrad i 24 månader var också riktigt god. Bara för att så testade jag även konserverad bläckfisk, den var förvånandsvärt god faktiskt. Men favoriterna var nog Pärlans konfektyr och tryffelchipsen! P DUÅ kan jag nog hitta en och annan julklapp till jul...
Efter besöket på Väven gick vi ner till Rådhusparken och satte oss och vilade/solade en stund. Det var väldigt mycket folk där och det är ju så fint.
Vi avslutade dagen med fika på Cafe Göteborg, glassen var riktigt god, men serivcen var så där. White Guide rekommenderar Cafe Göteborg, White Guide är en restaurangguide i Sverige. Efter kvällsmaten blev det chill, jag var rätt trött så jag gick och la mig innan tolv!

Trevlig kväll och godnatt!

Glass på Cafe Göteborg

Sushi kurs

Färdig sushi

Coola toaletter, bly tunga dörrar...

3D-dörrar, riktigt häftiga.
Jahapp, då har man bott i Umeå i ett år. På ett år har jag lyckats göra illa mig ett x antal gånger. Jag kan inte ens komma ihåg när det hände så många olyckor senast.
Jag lyckades vurpa med min cykel på en isväg och landade på min vänstra axel, vurpat med skidor och skadade den vänstra axeln igen två månader senare, jag har fått min första fraktur, jag har kört på en katt med cykeln, stukat en fot och jag har också avklarat en tjejklassiker med brutet revben.
Året har trots allt varit bra. Jag har träffat många nya människor och trevliga kursare och grannar. Jag har också haft väldigt roliga volontärsjobb, närmare bestämt fyra olika på sex månader.
Året har varit tufft med alla mina tentor jag har haft, jag har skrivit fler än 10 tentor och ärligt talat börja jag bli trött på att studera.
Jag började fundera på vad jag gjort sedan jag tog studenten och kom fram till att jag faktiskt pluggat alla förutom en termin och det börjar väl ta ut sin rätt att jag börjar tröttna efter fem år, nu längtar jag bara efter att börja jobba. Att jobba på blodcentralen i sommar kändes som om det var det bästa jag gjort på länge. Jag jobbar hellre där än och studera.
Nu har jag filosoferat klart, börjar få lite ont i huvudet och ska ta en dusch och alvedon innan jag går och lägger mig. Godnatt!

Urval från året som gått.