365 dagar

0kommentarer

Jahapp, då har man bott i Umeå i ett år. På ett år har jag lyckats göra illa mig ett x antal gånger. Jag kan inte ens komma ihåg när det hände så många olyckor senast. 
Jag lyckades vurpa med min cykel på en isväg och landade på min vänstra axel, vurpat med skidor och skadade den vänstra axeln igen två månader senare, jag har fått min första fraktur, jag har kört på en katt med cykeln, stukat en fot och jag har också avklarat en tjejklassiker med brutet revben. 
Året har trots allt varit bra. Jag har träffat många nya människor och trevliga kursare och grannar. Jag har också haft väldigt roliga volontärsjobb, närmare bestämt fyra olika på sex månader. 
Året har varit tufft med alla mina tentor jag har haft, jag har skrivit fler än 10 tentor och ärligt talat börja jag bli trött på att studera. 
Jag började fundera på vad jag gjort sedan jag tog studenten och kom fram till att jag faktiskt pluggat alla förutom en termin och det börjar väl ta ut sin rätt att jag börjar tröttna efter fem år, nu längtar jag bara efter att börja jobba. Att jobba på blodcentralen i sommar kändes som om det var det bästa jag gjort på länge. Jag jobbar hellre där än och studera. 
Nu har jag filosoferat klart, börjar få lite ont i huvudet och ska ta en dusch och alvedon innan jag går och lägger mig. Godnatt! 
 
Urval från året som gått. 

Kommentera

Publiceras ej