Nu far vi!

0kommentarer

Gick inte och la mig igår så jag har varit vaken sen 10 igår morse och sov lite i bilen på vägen till Arlanda, Ls lilla syster skjutsade oss till Arlanda så det var rätt schysst av henne. Annars hade vi fått ta 4,39 tåget från Gävle till Arlanda.
Väl i Arlanda checkade vi in vårat bagage och sen så gick vi genom tullen, kikade lite på taxfreen, köpte lite färdkost och sen gick vi och satte oss vid våran gate som vi skulle kliva av på planet. Åt lite matsäck som vi hade tagit med oss hemifrån innan vi klev på planet.
Planet var i stort sett fullsatt och det pirrade något frukstansvärt äckligt när vi skulle lyfta, den här gången kändes det värre än de andra gångerna jag har flygit, men men, det beror ju mycket på hur duktig piloten är på att flyga också. Försökte sova lite på planet, gick så där, gav upp efter ett tag när jag fick så fruktansvärt ont i nacken och sen fick jag psyk på tjejen som satt framför mig som slängde och kastade sitt hår på mig och så var det en unge som grinade jätte mycket, ett pensionär par som satt framför den gråtande ungen fick också psyk, han grät hur mycket som helst och mamman verkade inte bry sig om honom heller. L däremot sov nästan tre och en halv timme.
Firade pappas födelsedag igår, men han fyller egentligen idag och jag glömde gratta honom imorse när jag såg honom, men jag sms:ade mamma och bad henne att ringa och gratta honom ifrån mig när jag kom fram till Gran Canaria.
Piloten var så där, det blev jätte mycket luftgropar när vi var på väg att landa och det guppade för övrigt rätt mycket.
Väl framme på Gran Canaria så var det ca 30 grader celsius och bussen stod och väntade på oss för att köra oss till flygplatsen och hämta våran bagage som vi checkade in imorse.

Mitt i bagage utlämningen på bandet där bagagen åker runt, så byter de band till den bredvid och alla blev förvirrade för att det slutade komma bagage.
När vi hade hämtat bagaget så gick vi ut och letade rätt på Fritidsresor, de guidade oss till parkering A4 och buss nummer 11 och det tog ca 30 min innan alla var på plats i bussen. Det blev ett flertal stopp till olika hotell och bungalows innan vi var framme vid Koala ca 45 min senare.
Vi checkade in, kollade rummet och det var riktigt fint, och stort var det också. Det mesta fanns och en liten kokvrå med tillbehör fanns också.
Åt lite innan vi tog en sväng runt kvartet och kikade runt lite, gick sedan tillbaka till Koala och badade i poolen och solade lite innan vi blev hungria igen och gick till restaurangen här och åt middag. För min del blev det lasagne och den var så där.
Det bor tydligen hemlösa katter i närheten och när jag var klar och L fortfarande satt och åt så klev en katt (det fanns fyra katter) upp på vårat bord och försökte snylta på Ls mat, ingen blyg katt den där eller. Jag puttade i alla fall ner katten från bordet och så var den på bordet igen, denna gång vägrad katten bli nerputtad så katten lyckades nosa på Ls mat och då tappade hon matlusten vilket inte är så förvånanade.
Efter middagen så gick vi en sväng till Holiday world, där fanns allt ifrån bowling, spelmaskiner, karuseller till restauranger. Den där tjuren till karusell måste ju varit ett skämt... Synd att man inte kan lägga upp video här. då kunde ni fått se tjur karusellen. 
Åt lite kvällsfika i Holiday world, blev en creeps med jordgubbs sirap och en kula karamell glass, glassen var hur god som helst!
L tog en tjock våffla med jordgubbs sirap och grädde, den kändes inte riktigt färdig gräddad.
Gick sedan tillbaka till våran lägenhet och duschade och gjorde oss klara för att sova, imorgon väntar en ny dag! Godnatt allesammans.

 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej