Dolce fashion

0kommentarer

Vaknade runt tio tiden, åt frukost, smörjde in oss och sen gick vi ner till poolen en stund, L satt i solen och jag satt i skuggan och läste "Strålmannen".
När solen kröp fram bakom husknuten så gick jag ned till barn poolen där det är 50 cm djupt vatten och satte mig där, skönt och sitta där istället för att stå i de djupare poolerna. Satt väl i poolen i ca 45 min och så började en kvinna från London prata med mig, hon satt också i poolen. Kände lite konstigt att prata engelska och ibland hittade man inte orden så då blev det lite pinsamt. 
Gick upp till lägenheten igen efter pool badandet och åt lite lunch och tog en dusch. Sen när L kom upp så var vi båda så trötta att vi gick och la oss och tog en tupplur vilket senare visade sig blev en två timmar lång tupplur, men tur var väl det, annars hade vi inte orkar vara vaken till klockan fem på morgonen..
När vi klev upp gick gjorde vi oss klara och gick till ett shopping center som ligger ca 10 min gång avstånd från Koala, och när vi kom fram så visade det sig vara helt dött, många butiker var tomma (de hade lagt ner butiken) och så var det väl någon enstaka restaurang som hade öppet.
Vi gick tillbaka till Holday world och åt middag på El Nubel tror jag restaurangen heter, där blev det en väldigt god Paella och till det blev det en tarte fantastica, glasstårta aktig sak till efterrätt.

 

Efter det så gick vi en sväng i Holiday World innan vi drog oss hemåt och på Koala hade de White Party där det var några ungdomar som dansade och gjorde en liten musikal av ABBA låtar och där satt även kvinnan från London och kikade, och det visade sig att hon heter B, jag gick upp och drack lite vatten medan L var kvar nere en stund till och då hade B börjat prata med L och då bjöd L med henne.

 

Vi drog sedan ut runt halv ett och åkte ner till Kashba, ett uteställe här i Maspalomas. Vi gick in på ett ställe som heter Dolce fashion club Gran Canaria och där fick vi sex redbull och vodka, tre sex on the beach och tre shots för 27 euro, skapligt billigt jämför med Gävle...
Dansade, umgicks, tog lite bilder och pratade med lite annat folk när vi var där och hade det hur trevligt som helst.

 
 
 

B var rätt rolig själv som gick runt och pratade lite med killar och sen tog hon deras dricka, haha, ja. vem skulle göra något dylikt i Gävle?
B hade lite trevligt med en fransman hon började prata med och det visade sig att hans ex var där och så blev det lite drama kring det där, men jag tyckte det var lite roligt för hans ex och hennes kompis försökte hålla koll på vad de gjorde.
Jag och L stod ute i balkongen och pratade lite och rätt som det var så stod det en kille bredvid oss som hörde att vi pratade svenska och det gjorde tydligen han också, men han bodde i Dublin men kom från Västerås egentligen, kändes lite roligt att prata med en svensk första gången på resan samtidigt som han pratade svengelska.
Hans vän började prata och man var tvungen att följa hans språk för att inte tappa bort sig, rätt som det var så blandade han fyra språk samtidigt (spanska, norska, svenska och engelska) och det känns faktiskt lite kul att jag börjar förstå mig på spanskan igen, det var ju trots allt sju år sen jag läste spanska, så lite förstod jag ändå.
Vi åkte hem runt halv fem på morgonen och la oss inte förens runt kvart över fem, tack för en trevlig kväll! 

Kommentera

Publiceras ej