Slapp dag + 6,51

0kommentarer

Bara lite sporadiskt kom jag på att min kusin fyller år idag när jag såg datumet i en av rondellerna jag såg.
Blev en lugn dag, kikade lite på serier, L sov mest för att hon var så trött och jag är fortfarande bränd så jag kände för att varken bada eller sola så jag satt inne, satt dock en stund i balkongen och läste lite också.

På kvällen åt vi buffe här nere i restaurangen och buffen var helt okej. De hade en god efterrätts kaka/pudding blandning med apelsinsmak som jag tyckte var god. Godast var nog glassen, det stod inte vad det var för smaker, men jag tror det är dulce de leche som glassen heter och den är riktigt god.

Gick upp och vilade magen en stund innan jag drog ut och sprang strax före halv elva på kvällen, det kändes lite sent egentligen, eftersom vi ska upp tidigt imorgon, men jag kände å andra sidan att jag var tvungen att dra ut och springa också så det var bara att göra!

Blev en längre sträcka den här gången, 6,51 km på samma tid som i fredags, och det gjorde inte lika ont att springa, brännde lite på ryggen men där pulsbandet satt så kändes det okej. 24 grader var det ute när jag sprang, och då var klockan strax innan halv elva, skönt väder!
Ska nog springa i Wellness centret inne i Holiday World på tisdag, det är verkligen mycket mer jobbigare att springa på plattor jämfört med asfalt och grus hemma i Gävle.
När man väl slutar springa och börjar promenera så känner jag verkligen hur trötta benen är efter löpturen. Knäna får också lite känningar och det brukar jag inte få annars.
Dags och lägga sig, klockan bara tickar i väg och den är snart halv ett, imorgon ska vi rida dromedral och åka på jeep safari! 

Tog en kort paus och tog kort på utsikten under löprundan. 
 
Bilden visar backen jag sprang upp för, backen fortsätter runt hörnet till vänster. Denna lutning är backen nedför. 
 
Bilden visar hur hög backen var som jag sprang upp för, svårt att se backen på bilden. Den röda är pulsen och den gråa är höjddata. 
 

Kommentera

Publiceras ej