Playa de Maspalomas

0kommentarer

Började dagen med att äta frukos på balkongen, blev havregrynsgröt med leksands knäckebröd, jordgubbs marmelad och ägg.

 
Sedan gjorde vi oss klara för att passa bussen till stranden som gick 11.40
Vi var på stranden till ca 16.30 då bussen åkte hem igen. Vi badade och solade på stranden, vattnet var inte jätte varmt men ju längre man var i vattnet desto varmare blev det, på vägen till bussen tog vi en strut glass med två glass kulor, det blev i alla fall en dulche de leche och en creamcheese and berries, rätt goda smaker måste jag säga.
 
 
 
 
 
 

Tog bussen tillbaka till Koala, tog en dusch och sen åkte vi ner till Playa del Ingles, Pica Pica och där hade Fritidsresor ett välkomsmöte med välkoms drink.
Vi stannade kvar och åt tapas på Pica Pica, det var okej, vissa rätter var godare än andra.Till efterrätt blev det straciella glass med grädde, chokladsås och creme brule pudding typ.

Efter det så gick vi runt lite och kollade, köpte ett vykort och aloe vera gel, vi har ju lyckats blivit brända båda två, mest jag, jag har blivit bränd på ryggen, magen och på framsida lår, det känns så där, men man lever i alla fall.
När vi kom hem så räknade vi ut lite hur mycket L och jag hade lagt ut åt varandra och det visade sig att mannen på Pica Pica hade givit oss lite rabatt på tapas maten, i vanliga fall brukar man ju ge dricks...
Jag har skrivit mitt vykort som jag ska skicka imorgon och nu ska vi strax lägga oss, klockan är strax tolv här i Maspalomas.
 

Kommentera

Publiceras ej