Vecka 7-14

0kommentarer

Jag förstår inte hur veckorna kan gå så fort, det har alltså redan gått sju veckor sen jag skrev något här... 
Hmm får se vad som hänt sen sist. Jag har pluggat, känns som om man bott i KBC huset med alla labbar och har man inte varit i KBC har man varit i MB och tentapluggat till mina tre tentor, kört Vasaloppsspinning i lite mer än fyra timmar, syrran och J körde Vasaloppet, tränat alldeles för lite för mitt eget bästa, jobbat, varit på tentafest x2, Clockisfest, spelkväll, beställt nya brillor, ätit på Pinchos och Orangeriet, min vän E har flyttat till Stockholm, min vän M och E ska flytta tillbaka till Umeå, fikat hos S som flyttat från korridoren några månader sedan, klämt min tumme i kassaskåpet på jobbet så att jag fick en blodblåsa (nån gång måste ju vara den första), skar mig på fingret när jag skulle räkna kassan på jobbet, vurpade när jag skulle till universitetet (trodde verkligen att denna säsong kunde varit den som jag inte ramlat på i flera år nu, men när det började bli vår i mars, ja då vurpar man på en isfläck), varit delvis utan el då elektrikerna glömde koppla in elen igen, men nu slipper man det då de "renoverat" min el, har varit på sittning, hängt på villan (det var nog minst två år sedan jag var där under en lördag kväll), har haft korridorsfest, födelsedagsbrunch, mina föräldrar glömde min födelsedag, kollat på skid-SM på Gammlia, fått nya linser och fixat min taklampa från ett ojordad till en jordad koppling. 
Jo det är nog ett uttdrag på vad jag hunnit med. Det blev en lång och konstig mening men så får det bli denna gång.
Grymt glad över syrran och Js presation under Vasaloppet. Har varit där alla gånger de åkt, men denna gång beslöt jag mig för att stanna kvar i Umeå och köra spinning istället. Men de fick en grym tid och båda är nöjda! 
Bjuder på lite bilder från veckorna som gått. Och vad är en blogg utan matbilder? 
 
Hörs snart igen. Glad påsk och grattis alla biomedicinska analytiker på eran dag!
 
Körde en elektrofores gel med proteinband 

Pasta med spenat och kyckling 
 
Efter kassaräkningen, upptäckte det när jag kom hem 
 
Så här inne kan man vara när det är jojk i melodifestivalen 
 
Engagemanssittningen 
 
Fina blodblåsan efter att man klämt sig 
 
C-vitamin lab. Jämförde hur mycket askrobinsyra det var i en apelsin aka brustablett 
 
Skid-SM på Gammlia 
 
Marinerad lax med ris och squash 
 
Glasnudelsallad 
 
Passade på att inviga cykelsäsongen i slutet av mars 
 
När man trodde att våren var här så var det som ett skämt när det snöade så här mycket på 1 april 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej