Onsdag 12 april

0kommentarer

Tre redovisningar. Vet inte om jag kan kalla det redovisningar egentligen. Det var snarare genomgång av våra resultat som vi fått. Den enda redovisningen var histopreparatet där vi skulle berätta hormoner, funktion etc. Jag och min grupp redovisade om ovarium och corpus luteum. Det gick bra, S visade runt preparatet i mikroskopet och visade för de andra. Vi hade ett mikroskop som man kan koppla till en projektor och visa på storbild. 

När vi städat undan och sagt hejdå till några gick vi vidare till NUS och letade skåp och fixade kläder tills på tisdag. Satte mig sedan på MB och tänkte börja plugga lite, men då fick jag ett mail där det stod att tentan var rättad därefter fick jag ett sms där det stod att mina glasögon var klara att hämtas, sååå det blev inget plugg. Gick tillbaka till KBC huset och hämtade min tenta och sedan åkte jag vidare till stan och hämtade mina brillor. Jag hade linser i när jag hämtade mina glasögon så jag kunde inte se hur de satt på, men jag talade om att de inte satt bra vid sadlarna och optikern justerade men det blev inte bra. När jag kom hem och testade dem så satt dem inte alls bra vid näsan så jag kunde inte ha de så länge för det tryckte något obehagligt över näsbenet. Imorgon är det Lycksele som gäller så det blir en tidig kväll. 

Så här såg det ut på morgonen. Våren verkar inte vilja komma 
 

Kommentera

Publiceras ej