Soluppgång och solnedgång på samma dag

0kommentarer

Imorse var jag ut till Nydalasjön och kikade på soluppgång. Det var måsarna, deras ungar och jag som väntade på solen. Jag är dock glad att inte måsarna attackerade mig. Hade egentligen viljat sitta på bryggan och vänta men eftersom måsarna och deras ungar befann sig där så satte jag mig snällt vid en bänk och väntade. Var ute ca en timme och det var rätt mysigt. Har aldrig suttit och väntat på att solen ska upp så det var lite roligt. 
 
Nydalasjön, Hällan kl 03:57
 
Eftersom jag inte hann fara ut och cykla igår så fick det bli idag istället. Fick till och med sällskap av T. 
Vi utgick från mig och skulle egentligen försöka hitta cykelvägen till Vännäs, men den fann vi inte så istället cyklade vi mot Hissjö och ut till Tavelsjö. Cyklade även runt Tavelsjö och fick se T och A hus, tror T pekade ut deras hus tre gånger, den tredje gången var det rätta huset.
På vägen till Tavelsjö så stannade vi till vid en skog och tittade in hur svamparna mådde, sedan stannade vi till igen vid Piparböle och det var som en grop, såg ganska häftigt ut. 
När vi väl kom till Tavelsjö så sprang jag in på Ica och köpte en banan och ett äpple, hade nämligen inte ätit frukost. Sen satte vi oss vid Tavelsjön och pratade och kände på vattnet. Tog sedan en promenad med cyklarna i ca 2,5 km innan vi började cykla mot Umeå igen. 
Det hela tog väl ca fyra timmar och det var rätt trevligt. Var så trött när jag kom hem att jag frågade om J kunde hjälpa mig att bära upp min cykel. Tur jag hann på honom precis innan han skulle ut och springa. Var mer än tacksam med hjälpen med cykeln. Vet inte ens om jag hade orkat bära upp cykeln. Tyckte det var nog jobbigt att bära upp de två trappstegen utanför porten... Hade sjukt ont i ryggen när jag kom hem så jag hoppas att det försvinner fort! 

Piparböle
 
Tavelsjön
 
Väl hemma så blev det gårdagens fajitas till middag, den satt fint! J lärde mig att fixa kaffe med hans press och så drack vi kaffe och kollade på "Vem vet mest Junior".  Blev rastlös mot kvällen så jag for ut och kollade på solnedgång. Det tog mig ca 1,5 timme att ta mig hem från Nydalasjön (brukar ta ca 10 min). Passade nämligen på att leta efter Pokémon och fann ca 10 stycken. Tog en omväg hem och cyklade förbi universitetet och tog några Pokéstop också. Det var ganska skönt ute och jag träffade på väldigt många som letade efter Pokémon och Pokéstops. 
 
Nydalasjön kl 21:55
 
Nydalasjön kl 22:12
 
Nydalasjön kl 22:29
 
Hoppas ni har haft en bra dag, för det har jag. Godnatt! //Y

Kommentera

Publiceras ej