Medan andra har tenta ånget...

0kommentarer

... så har jag jobbat idag. Måndagar känns så slappa. Man börjar kl 12 och sen när de andra kommer ner och fortsätter kan man gå på lunch, runt 13-13:30 och sen när går man tillbaka och fixar kontroller och när kontrollerna är klara brukar också alla påsar vara färdigpressad, då är det fika runt 15 och sen väntar man in de resterande påsarna från Sandviken. Påsarna brukar vara färdig centrifugerede vid 16-16:15 tiden. 
Under tiden påsarna snurrade så passade jag på att byta kläder. Träffade på B där nere som också skulle hämta kläder. När jag hade fixat mina kläder så stod det "6 lånade plagg" och jag tänkte, jag har ju bara tagit fyra? Men sen när B skulle registrera kläderna så gick inte byxorna in. Det visade sig sen att byxorna hade hamnat på mig så jag hade -2 plagg så jag gick runt och slängde in byxorna och gick tillbaka för att dra kortet igen, då var byxorna fortfarande kvar. Hade inte tid att stå kvar där nere så jag gick upp igen. Får väl se hur det blir nästa gång man lånar kläder. 
Åkte ner till stan efter jobbet och lämnade tillbaka två vin till Systembolaget som jag skulle druckit på nyår, men det blev aldrig av. Och jag orkar knappast släpa med mig dem till Umeå så jag såg att det var 14 dagars öppetköp så lika bra att passa på! 
Åkte hem och lagade mat och nu sitter man här. Ska väl strax gå och lägga mig så man orkar kliva upp imorgon. Frågan är om man orkar ta första bussen för att träna... 
 
Igår var det mest en lugn dag. Gjorde inte så mycket mer än att åka och träna faktiskt. Foten är fortfarande svullen så tog en vilodag idag. Lyckades halka igår. Så fort jag tog första steget efter att bussen hade åkt så låg jag på marken som en upp och nedvänd sköldpadda. En man lite längre bort som stod och väntade på bussen kollade åt mitt håll. Det såg nog ganska roligt ut. 
 
Det har snöat hela dagen idag och igår. Mer kommer det bli både imorgon och på onsdag. Traktorn hinner inte ens ploga innan det behövs plogas igen. 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll folks! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej