Efter centrifug kommer pressen

0kommentarer

Det var sjukt kallt imorse. -20 mätte det och jag hade absolut inte tackat nej till att stanna kvar under täcket. 
Men när jag kom till jobbet så undrade både jag, S och chefen vad jag skulle göra. Eftersom jag inte kunde göra några trombocyter och det fanns inga påsar jag kunde pressa så började dagen med en lugn morgon, fyllde på lite givargrejer, tog en extra lång fika.. 
När klockan blev ca 10 så tog jag med mig vagnen och fick börja pressa 12 påsar innan lunch i alla fall. 
Lagom tills man kvar klar med alla påsar som skulle pressas så kom serviceingenjören R som skulle titta på vår andra centrifug eftersom det var problem med temperaturen under centrifugering. 
Tog emot R och förklarade lite och sånt och jag återgick till att ta ner filterpåsarna och väga plasman. 
Alla påsar hann hänga klart och jag frös in plasman i frysen innan jag gick på lunch. 
När jag sedan kom ner igen så var R kvar och han förklarade att han inte hittade något fel.. Så blir det fel igen så får vi väl ringa honom. Han fick min mailadress så han kunde skicka över protokollet 
När han hade gått så började jag packa påsarna som är kvar. Klockan var nästan 13:20 när jag fick veta att det var möte halv. Så när de andra gick upp så var jag kvar och pressade påsarna som redan var snurrade. 
När jag hade en påse kvar att pressa så började den krånlga. Varningen kom typ tre gånger och det var bara jag i lokalen så då måste det vara Inga som var på besök. Jag hade inte stoppat den så frågan är vem som tryckte på stopp.. Efter ca 30 min och en omstart så blev påsen äntligen klar och jag kunde äntligen gå upp på mötet. Fick i alla fall vara med ca 45 min. kanske tur i oturen att man inte var med på hela eftersom det var så långt möte. 
Nu har fyra maskiner krånglat på tre veckor, det ser ljust ut! 
 
Så här såg felmeddelandet ut. 
 
Efter mötet så gick vi och fikade och sen snurrade vi de sista två påsarna. De andra hade redan gått ner så jag undrade vad de hade gjort medan jag fikade, för plasman låg kvar på exakt samma ställe som jag hade lämnat dem. Ingen hade vägt och lagt de i trådlådan så jag blev lite irriterad.. Sen när jag höll på att väga dem och påsarna var färdig centriufugerade så var det ingen av de andra två som gick och hämtade påsarna och pressade dem. Istället satt dem framför en varsin dator vilket gjorde mig lite irriterad, och någon som sa att jag hade brist på arbetsmoral.. 
Jag hade egentligen annat att göra än att pressa påsar. Kl var ca 16 och jag behövde ringa ett samtal innan jag slutade och när jag hade trätt på påsarna på varsin press så gick jag ut därifrån och sa att jag skulle ringa ett samtal så fick de sköta resten. Blev less på slutet när de andra inte gjorde något och inte ens frågade om de skulle hjälpa. Klar blev vi i alla fall. 
Kul att man fick ett paket från Frankrike till mig, även om det tillhörde jobbet. Det var bara ett litet paket, det stora kommer nog imorgon eller på måndag. Och de kunde inte stava mitt namn.. Man slutar numera aldrig bli förvånad för det händer ganska ofta, men man blir ändå lite "skrev dem också fel?" typ. 
 
 
Blev så trött på bussen hem att jag höll på att somna, och lika så nu när kl inte ens är 20. Funderar på att borsta tänderna och gå och lägga mig. Kanske orkar man ta första bussen så man hinner träna innan jobbet så man slipper göra det efter.
 
Godnatt och ha en trevlig kväll! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej