Sjukgymnasten

0kommentarer

Lyckades försova mig idag. Skulle tvätta kl 7 men vaknade 7:20 så jag missade typ 25 min av min tvättid men det gick bra, jag hann med det jag skulle tvätta i alla fall. 
Var på Mb ca 9.30 och O satt redan där och pluggade och min laptop ville inte vara med denna morgon så jag fick inte i ordning på min laptop förens strax innan 10 så det kändes verkligen som min morgon. 
Åt lunch efter kl 13 och sen så blev det inte så mycket effektivt pluggande... 
N kom efter 14:30 och jag tog en powernap runt kl 16. Tänkte att 15 min skulle räcka så jag satte klockan, vaknade till, försökte plugga men somnade igen så 15 min powernap blev istället 60 min... 
När det visade sig att det var varmare ute i "stora salen" än i grupprummet så flyttade vi ut, det var så kallt i grupprummet att jag satt med jackan där inne. 
Var kvar på Mb fram till 18:40 och cyklade sedan mot stan för att träffa sjukgymnasten kl 19. Hann springa in i Stadium en snabbis också, det gäller att vara effektiv ibland. 
Sjukgymnasten hittade inget fel på min fot/vad men å andra sidan hittade han en grop, frågan är bara om den gropen har funnits där förr eller om den uppkommit efter min senaste vrickning. Jag fick lite övningar som jag ska göra i två veckor och sedan gå på återbesök så vi får hoppas på att det är bättre till dess. 
Sjukgymnasten lasade även min fot och han sa att foten kunde bli öm efteråt, så min plan att springa efter sjukgymnasten försvann. 
Han frågade vad jag läste och det visade sig att jag och hans bror läser samma program och samma termin. Jag visste att Os bror var sjukgymnast, men hur stor är oddsen att det var just hans bror jag skulle besöka av alla sjukgymnaster i Umeå? 
När jag var klar hos sjukgymnasten så cyklade jag till Biologihuset, där satt N och pluggade så jag pratade lite med henne och tanken var att jag skulle plugga lite eftersom jag ändå inte fick springa ikväll men det blev inget plugg, hittade ingen motivation och stannade ungefär en timme innen jag cyklade hemåt. 
Ska ju upp tidigt imorgon så det blir väl och lägga sig tidigt ikväll. Hoppas man kommer i säng någorlunda i tid bara.. 
Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej