PPD-testet

0kommentarer

Imorgon har vi venprovtagnings laboration igen, den roligaste labben som finns. Det är bara så kul att ta venprover! 
Idag har jag jobbat och lärt mig att sälja Ybuss biljetter, det var inte riktigt likt Linkon eller Posen men det funkar, man kommer nog ihåg så småning om hur man gör. Tänk om det var så här lätt att plugga in information i skallen när det gäller kurser...  
Förutom jobb och plugg så har jag varit till NUS och tagit PPD-testet. Det sved till ett bra tag när hon körde in nålen, kändes som att hon höll på väldigt länge men i själva verket så är det ju inte mer än några sekunder, men det bara känns som en evighet. Jag hade egentligen tänkt skjuta fram testet, men när jag skulle in och ändra tid så fanns det inga och det visade sig att det var slut på PPD-testerna i hela Sverige så det känns lika bra att göra det så det är gjort. 
På söndag funderar jag på att sprigna "dryga milen" som hålls första gången. Det skulle vara ganska bra att springa det loppet eftersom jag faktiskt ska springa 10 km på söndag. Då har jag sprungit tre dagar i veckan i hela tre månader! Helt otroligt att jag har haft sån disciplin att springa både i minus grader, klass 1 varning storm och regn väder och efter gårdagens löppass med E är jag mer än taggad på att köra Tunnel run om ca 5 veckor! 
När jag kom hem idag så träffade jag på mina grannar i köket varpå den ena säger "Har du jobbat? Jag tyckte du såg så finklädd ut." Haha ja jag känner mig som en kontorsnisse med kontorskläder, för vem kunde tro att jag skulle börja jobba inom kundservice i kontorsuniform? 
Nu tillbaka till plugget innan det är läggdags, trevlig kväll! 
 

Kommentera

Publiceras ej