Låång dag

0kommentarer

Idag blev det öppning på jobbet, klev upp 4.30 och var piggare än förväntat för att ha sovit i typ fyra timmar. Det var inte en enda person som ringde fram till runt 7 tiden. Antar att det har att göra med att inga tåg eller buss var försenade.
Blev lite trött där runt åtta-halv nio men blev räddad av att få gå och fika i 15 minuter. Blev en tidig lunch också, redan 10:30 åt jag lunch. 12:20 cyklade jag till N, umgicks en stund innan labben och sedan cyklade vi till Universitetet. Såg en Domus påse hos N, den ser precis likadan ut från Domus i Gävle innan de renoverade och bytte namn för säkert 10 år sedan. Jag blev bra chockad kan jag säga! Vad gör en 10 år gammal påse i Umeå!? Bilden ser ni nedan. 
Det blev en lättsam labb och ingen lab rapport, hurra! Blodgruppering stod på schemt och det var lite rörigt i början men det gick bättre och bättre tills M glömde ett steg innan jag skulle pipettera erytrocytkoncentrationen.
Hur som helst så stämde blodgruppen på labben och den blodcentralen sa så det blev ju rätt i vilket fall.
 

Efter labben så gick vi ner till datasalen och satte oss där, tänkte att jag skulle försöka plugga lite men det var lättare sagt än gjort... Drog hem efter 19 och eftersom det är min köksvecka så tänkte jag plocka undan lite i köket under tiden jag skulle laga mat. Problemet var bara att nån hade lagt en liten skål bakom en tallrik som skålen var lutad mot, skålen for i golvet och som tur gick den inte sönder, men däremt hade jag inte lika tur med glaset som for i golvet när nån hade lagt glaset under en stor dunke vilket jag inte såg. Blev totalt less så det var bara att ta fram sopen och börja sopa. T undrade hur det var med mig och jag förklarade min dag och då förstod han varför jag så less när glaset for i golvet. Det är inte första gången jag råkat ha sönder ett glas som hamnat på golvet för att någon "gömt" den under något större, så jag borde ju lära mig av mina misstag nångång... 
Gick och la mig runt 22 och det var läääänge sen jag låg under täcket vid den tiden kan jag säga! 
 

Kommentera

Publiceras ej