Morsdag

0kommentarer

Vaknade rätt tidigt idag, när jag ville snooza lite till så kom det in en geting i mitt rum som surrade nåt helsike högt att jag till slut klev upp. Kände av pollen dirket när jag vaknade och det fick bli några spray i näsan innan det försvann, tur att det inte är mer i Umeå... 
Hjälpte mamma med syrrans bilder från Amsterdam och tog mig sedan ner på stan för att möta upp D som skulle komma med grejerna som syrran skulle tagit med sig från Stockholm men beslöt sig för att stanna kvar där istället. 
När jag hade hämtat grejerna så gick jag förbi Ica och handlade lite morsdags present till mamma innan jag for hem igen. 
Mamma blev glad över presenterna. Från början hade jag tänkt köpa praliner och blommor, men eftersom hon åker på onsdag så kändes det lite onödigt så det fick bli lite annat som hon kan ta med sig som färdkost istället. 
Kollade på nyhetsmorgon på morgonen och tog en "mumfie" med mamma, det är ju ändå morsdag. 
Igår kändes det väldigt onödigt att åka till Gävle för att stanna där i knappt 20 timmar innan jag skulle fara tillbaka till Umeå, men nu i skrivande stund så sitter jag på tåget upp igen, och känner faktiskt att det var värt att åka hem och få träffa mamma och hälsa på henne. Pengar kommer och går, men människorna blir bara äldre för varje dag och man kan ju faktiskt dö imorgon så det kändes helt klart värt att åka hem. Synd bara att syrran inte kom hem, hade velat träffa henne också, innan hon åker till Barcelona men jag kan bara utrrycka min vilja och kan faktiskt inte vara alla till lags även om jag ibland skulle vilja. 
Innan jag tog bussen ner till tågstationen så kramade jag mamma och sa "det blev inte så lång tid jag stannade" och mamma sa "en liten stund är bättre än ingen stund alls" så hon uppskattade de timmarna jag var hemma i alla fall, det gjorde min resa värd mer än pengarna jag la ut. 
Tåget var 40 minuter försenad från Uppsala och vi är fortfarande ca 40 minunter försenad och vi är Sundsvall om ca 25 minuter. 
Jag har i alla fall lite ögongodis jag kan titta på, mellan plugg pauserna. Dags att återgå till plugget, trevlig kväll gott folk och grattis alla mammor på morsdag! 
 
Tog den lite nyttigare varianten till tårta. Måste bara påpeka att mamma inte är längre än mig även om det ser ut så...
 
Första gången jag ser vakter på spåren. 
 

Kommentera

Publiceras ej