Förbannad!

0kommentarer

Jag är så jäkla förbannad! Jag förstår inte varför de inte kan hjälpa en student att lösa ens problem. 
Jag har tre tentor på två veckor och på dessa två veckor ska jag även hinna med 10 upplärningdagar inför sommar jobbet i Gävle. Både jobbet och tentorna är på vardagarna, en enkelresa tar minst 5 timmar att ta sig till Umeå. 
Hur ska jag lösa det här? Jag är så jäkla förbannad att ingen kan hjälpa mig. Det enda som står är "särskilda skäl" och INGEN kan hänvisa specifikt vilka "särskilda skäl" som gäller. 
Lärarna som håller i kursen/kurserna lär väl ändå förstå att jag vill klara tentorna för att få gå vidare till T3 och inte behöva välja mellan att förlora ett jobb eller att gå vidare till T3.  
Kåren och lärarna hänvisar till "Regelverk för Betyg och Examination punkt 3.7 Examination genomförs normalt på den ort där kursen ges. Om särskilda skäl föreligger kan en student ha möjlighet att examineras på annan ort. Förutsättningarna för tentamen på annan ort är att godkänd skrivningsbevakning och lokal kan anordnas till rimlig merkostnad för institutionen." Det som gör mig ännu mer arg är att jag redan kollat upp lokaler och tentavakt och det kommer inte kosta mig eller Umeå universitet något eftersom HIG ska ha tenta de/den dagarna jag har min tenta i Umeå. 
 
Att studera nu kommer ju inte att gå när man mår så här, men jag får försöka ta mig i kragen och studera. Det känns ändå lite bättre att ha avreagerat sig här. 
Krigen är inte över! 

Kommentera

Publiceras ej