Förhöjt blodsocker

0kommentarer

Jag hade egentligen massa planer idag, men eftersom jag fick förhöjt blodsocker efter frukosten så sjönk orken väldigt mycket och jag blev trött och somnade istället... 
Nån gång lär jag väl få balans på blodsockret igen. Vi hade lab och man kunde få ta sig HbA1C - glykerat långtidsblodsocker och där hade jag alldels för högt från normalt, till och med för högt för att vara diabetiker...
Jag hoppas jag blir frisk snart så jag kan börja träna, då ska kilona bort! 
Jag kom till J kl 13 och pluggade med J och M. De gick sedan och handlade lite på Ica till lunchen. 
Det blev lite läkemedelsberäkning för mig och sen gjorde jag äntligen klar caset. 
Att vara "kontrollant" var inte det roligaste uppdraget kan jag sägam speciellt när det har varit dålig kommunikation, ej nårbara etc när man ställt frågor och fått vänta till dagen efter för att få svar på sin fråga. Men nu är det klart i alla fall och nu väntar jag bara på svar från V om hur det är med case diskussionenerna imorgon, schemat är ju så luddigt och inte vet vi vart vi ska ha hjärt och lung räddning heller... Kommuniktionen i denna kurs har och är fortfarande urkass, jag hoppas att nästa kurs är bättre, då har vi också en annan lärare. 
Cyklade runt 19 från J och handlade på Ica innan jag cyklade hemåt för att laga mat och nu ska jag strax göra mig klar för att gå och lägga mig. Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej