1 maj

0kommentarer

1 maj välkommen! 
Det har varit rätt märkligt väder idag, alltifrån snö till sol. Imorgon verkar det bli stadigare väder i alla fall. 
Jag lånade tvättstugans strykbräda igår, och missade visst min tvätt tid idag, aja nångång måste ju vara första gången. 
Funderar på att gå ner med brädan och skriva en lapp och be personen som tvättar nu ta in den, det kan ju finnas folk som behöver låna den.. 
Ilands problemen, jo visst. 
Annars har dagen varit ganska bra. Lagade lasagne och den blev god, fast jag fick rengöra ugnen efteråt... Jag orkade med lite plugg också, bättre än ingenting alls. Önskade att jag kunde bli frisk så jag kan plugga, man börjar ju känna stressen... Det är nu det börjar, fram till 19 juni. Man kan ju undra hur det ska gå, men skam den som ger sig! 
Jag har haft det trevlig idag, kändes som en liten familj här i korridoren idag. Jag pluggade i köket, M bakade och E tittade på tv, det kändes lite som hemma, fast med andra personer. 
Pratade med E och han hade varit kalas igår, han hade glömt bort att han träffade på mig i Kårhuset igår, förens jag sa det och han kom på det.
Igår var en trevlig Valborgmässoafton, kanske det bästa på länge. Jag har inte haft så glada minnen från alla andra Valborg... 
Jag träffade på K i köket där hon påminnde mig om att hon snart skulle flytta och var tvungen att rensa sitt skafferi. Då slog det mig, ja det är ju faktiskt maj, fy 17 vad tiden har gått fort det här året! 
Nu ska jag masa mig ner till tvättstugan, trevlig kväll! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej