Umeå Open Grand Slam 2014

0kommentarer

Då börjar helgen lida mot sitt slut och jag har faktiskt haft en awesome helg! 
I fredags kollade jag legitimation vid entrén och det var faktiskt ganska roligt. Frågade man om leg så fick man ju några flin ibland men det var så värt det, jag hade hur kul som helst när jag där med mina neongula armband. 
Hann kolla lite på artiserna däremellan och Alphaville med Forever young var riktigt bra. För att nämna några bra band som jag hört i helgen är ALBERT, Det stora monstret, Patata & Freddy King, Karakao och Ane Brun. 
De fyra första jag nämnde hade jag aldrig hört förr och blev glatt överraskad över deras musik faktiskt. 
Jag skäms fortfarande lite över att jag råkade kika in i rummet när en kille från Patata & Freddy King bytte om. Men så här var det, jag stod vakt för rummet för att inga obehöriga skulle gå in, och rummet var precis brevid scenen och han gick in där när ALBERT stod på scen och så tog det så lång tid där inne så jag undrade om något hade hänt och när jag kikade in så stod han och byte om och ja, vad ska man säga? Han flinade när han såg mig resten av kvällen i alla fall, jag förstår honom, det var lite pinsamt, men nu i efterhand ganska komiskt, haha. 
ALBERT var också rätt bra, det är så störigt när man har hört ett bra band och så har de ingen skiva! Bara två låtar på Youtube. Men det verkar som om de ska släppa en skiva snart i alla fall. 
Sist jag verkligen väntade på en skiva var faktiskt hösten 2011 när jag och L hade sett "Jag saknar dig" på bio och jag verkligen gillade film musiken som tillhörde Ailucrash och nu får jag vänta på ALBERTs skiva, men man brukar väl säga: den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge? 
ALBERT kom från Malmö och även fast jag inte vart där på 20 år så har jag fortfarade Malmö varmt om hjärtat. Kanske ska man åka dit i sommar? 
Det bästa är i alla fall att jag befann mig på samma efterfest med bland andra ALBERT och Patata & Freddy King. 
Och på tal om efterfest hände det värsta random grejen!
En tjej kommer fram till mig och säger: 
Tjejen: Är du från Gävle? 
Jag: Ja..? Hur visste du det? 
Tjejen: Jag känner igen dig, jag kommer också från Gävle. 
Jag: Jaha,det kanske är dubbelgångaren du blandat ihop mig med? När är du född? 
Tjejen: 93:a och gick på Vasa
Jag: Aha, jag gick inte på Vasa men min dubbelgångare gjorde det tror jag. 
 
Alltså, jag flyttar 50 mil norrut och så stöter jag på en tjej som känner igen mig, helt sjukt. 
I alla fall så började vi spekulera om vart hon kan ha sett mig eller nån gemensam vän, men vi kommer inte fram till någonting... Det enda var att hon känner Ls lilla syster, men hon sa att det var rätt nyligen de lärde känna varandra så det kunde inte varti där heller, to be continue... 
 
Jag kom hem typ 6:40 imorse och var faktiskt fortfarande pigg, men gick och la mig typ nån timme efter sov typ 3 ½ timme innan jag klev upp, ville ju inte vända på dygnet. 
Jag och grannen cyklade till Kårhuset Villan som bjöd på våfflor, det satt ganska fint måste jag. Vi mötte upp Ks kursare innan vi gick in, vi kom strax innan 13 men det var reda folk där innan, fast de öppnade 13. 
När jag stod i kön till våfflorna kommer det en kille som ska hämta kaffe som säger att han känner igen mig från renoveringen i oktober och han bor tydligen på andra sidan korridoren. 
Jag kände "inte igen, nån jag inte känner igen, igen"
Kanske har ett vagt minne av jag sett honom nån gång men inte alls den efter renoveringen. 
Efter lunch så cyklade vi hem igen, jag hade glömt mina hörlurar så jag hämtade de och gick sedan till Lindehallen och satte mig där och pluggade i si så där 5½ timme. 
Tog mig till ICA och sen så städade jag köket, min köksvecka. Blev en sen middag men det är väl sånt som händer. 
Nu ska jag i alla fall göra mig klar för att sova, får se om jag orkar kliva upp kl 6:15 och träna... 
 
Earth Hour, Ane Brun släkte ner lyset och publiken lös med sina mobiltelefoner, var såg rätt häftigt ut. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej