Revbensfraktur

0kommentarer

Börjar bli trött på att ha ont hela tiden. Det skulle säkert hjälpa med Citodon men de vill jag ju inte ta så ofta då de innehåller morfin.
Revbensfrakturen och axeln gör fortfarande ont, inte så konstigt kanske men börjar bli så less på att gå runt och ha ont hela tiden. Man kanske vänjer sig i så småningom.. 
På torsdag ska jag i alla fall till sjukgymnasten som får kika på axeln och då ska jag även försöka komma ihåg att fixa mitt högkostnadsskydd. Det känns som om det är lika bra när jag ändå är uppe i ca 600 kr på tre månader. 
Det är ju tur att det läker, det bara tar lite tid. 
Jag har egentligen bokat spinning imorgon kl 17 men jag tror jag hoppar över det. Jag får ju känningar i revbenet bara av att cykla till Universitet. 
Jag är ändå ganska imponerad av mig själv att ha åkt tjejvasan med revbensfraktur, tränade Vasalopps indoor walking (man kör indoor walking tills den första kommer i mål på Vasaloppet) samt ett spinningpass och ett indoor walking pass förra veckan. Det var ju inte helt smärtfritt, men då visste jag inte att jag hade revbenfraktur heller. Jag tänkte mest "det är säkert ingenting, det går nog över om  dagarnågra" tills det inte gick över och beslutade mig för att besöka läkaren. 
I alla fall så har jag pluggat för fullt inför tentan som närmar sig. Det känns så där. Jag tror jag behöver en annan studieteknik för det går inte in så mycket i mitt huvud... 
Pest eller kolera, får jag omtenta får jag väl skriva om den i juni eller augusti. 
Det känns dock som om jag samlar ihop alla mina tentor till sommaren vilket inte alls är bra, men samtidigt gör jag ju mitt bästa med att plugga så mycket jag kan när jag inte har föreläsningar eller obligatorisk närvaro.
Nu ska jag borsta tänderna och sedan lägga mig. 
Godkväll och godnatt! 
 
Våren kanske äntligen har kommit till Umeå. 

Kommentera

Publiceras ej