Racer VS chaffis

0kommentarer

Det var tänkt att jag skulle cykla vätternrundan nästa år, men det ser ut som om det inte blir så med tanke på att min kusin gifter sig den 6/6 nästa år, inte i Sverige utan i Singapore. 
Om jag inte har tusen omtentor så ska jag försöka ta mig till andra sidan jordklotet och passa på att gå på bröllop och träffa resten av släkten i Hongkong. Det är redan tre år sedan jag var där sist och tiden går alldeles för fort. 
 
Igår åkte jag till Sollentuna centrum för att kika på en racer cykel, köpte en ny cykel, åkte och hämtade min lillebror i Solna efteråt. På väg norrut så var det bilkö som vi fick köa i 20 minuter på grund av vägarbete. 
Vi kom till Arlanda ganska precis när mammas flyg hade landat och hämtade upp henne innan vi åkte vidare mot Gävle. 
Mamma hade köpt lite prylar och så hade hon tagit hem färska litchi, mums! 
Runt 22:40 hörde syrran av sig och ville ha skjuts hem, jag förstår henne, regnet verkligen vräkte ner då. 
 
Litchi. 
 
Mamma och lillebror. 
 
Racern! 
 
Idag tog jag en tur med nya racern, i början var det lite vingligt men det gick bättre allt eftersom kilometerna tickade iväg. Jag hade bara ena skon fast satt i clipsen, kände inte att jag ville ha båda fötterna fast i pedelerna utifall jag var tvungen att sätta ner en av fötterna på marken. Det blev i alla fall ca 2 mil idag, särskilt fort gick det inte, men var inte heller riktigt redo eftersom jag invigde min cykel och inte hade cyklat på en racer förr. 
För er som inte vet så är en racer en landsväg cykel med lätt vikt och smala däck. 
Har skjutsat både syrran och J till Söder och lillebror till tågstation vid två olika tillfällen idag så det känns som om jag har varit chaufför hela helgen. Handlade lite på vägen hem och träffade på Js mamma på konsum, pratade lite med henne innan jag gick och betalade. Lillebror testade racern och han tyckte den var så där, inte så konstigt när cykeln är för liten för honom. Han föredrog kärringsnurran istället så vi bytte cyklar nånstans på vägen. Vi cyklade inte så långt men lillebror hade inte cyklat på flera år. Nu ska jag strax gå och lägga mig, godnatt! 
 

Kommentera

Publiceras ej