Laboratorietekniker

0kommentarer

Andra upplärningsdagen på transfusionsmedicin är avklarad och det är så roligt med allt nytt! Jobbade till och med 1 timme och 45 minuter mer än vad jag skulle idag.
J dök upp med min namnskylt efter lunch, rätt stolt över mig själv hitintills. 
 
Från undersköterska till laboratorietekniker! 
 
Igår centrifugerades, svetsades, pressades och vaggades blod, buffycoat och plasma. Det är så spännande med allt och det är så mycket annorlundare på transfusionsmedicin än på kirurgavdelningarna.
Här behöver jag inte stressa och inte vara rädd för att jag inte ska få rast på förmiddag, eftermiddag och lunch vilket är väldigt skönt och det känns faktiskt mycket mer slappt och "lyxigare", haha.
Idag var jag även lite på tappningen och rätt som det var kom det in en person jag kände som skulle tappas.
Det var roligt på tappningen, där kan jag verkligen se mig själv jobba i framtiden.
 
Tack alla blodgivare för eran insatts! (Gårdagens givare). 
 
Nu ska jag försöka plugga lite, men det är tufft att både jobba och plugga för tiden räcker inte till...
Trevlig kväll! 
 

Kommentera

Publiceras ej