Internationella Blodgivardagen

0kommentarer

Idag är det Internationella Blodgivardagen och Blodcentralen i Gävle var på torget och satte på sadelskydd på cyklarna. 
Fyra upplärningsdagar på Blodcentralen har varit lärorik. Fyra dagar resulterade i att centrifugen gav felmeddelande tre av fyra dagarna, glömde peanger minst fyra gånger på buffy coaten igår och jobbade 3½ mer än schema lagd tid igår. Om det berodde på att det var fredag den 13 igår eller inte vet jag inte men så har veckan varit och ändå helt okej och bättre blir det nog. 
Försökte plugga lite på tåget igår, men det var nästintill omöjligt då personerna bredvid mig pratade så mycket att det inte gick att koncentrera sig, det kanske går bättre på vägen ner till Gävle igen. 
När jag kom hem så fixade jag min kvarglömda matlåda från en vecka tillbaka, kände att det var lika bra att fixa den på en gång och inte vänta en minut till. 
I rummet så luktade det väl lite grann, men det kunde ha varit mycket värre! Vädrade lite och lukten försvann. 
När jag skulle öppna min matlåda så öppnade jag den faktiskt ute i balkongen, vilket jag tyckte var smart. 
Hämtade kompostpåse och hällde i all sörja i den på en gång, tur att det var tillräckligt slemmig att man bara kunde hälla ner allt. Gick sedan och slängde kompost påsen på en gång, det luktade inte så gott kan jag säga. 
Diskade matlådan och locket luktade mer än matlådan som inte luktade så mycket efter diskningen. Hoppas bara att lukten försvinner ifrån locket, antar att lukten från salladen och ägget har osat upp på locket och förhoppningvis har nog inte lukten satt sig på själva kylgrejen som finns i locket. Får se hur den ser ut imorgon. Hade det inte varit en Frozzypack hade jag slängt hela lådan!
 
Sallad, ett kokt ägg och surdegsbröd som möglat sönder! Slängde till och med klämman... 
 
För övrigt har jag pluggat lite idag, det gick väl hyfsat. Tur att universitetet höll på med nåt pådrag att det var öppet så man kunde komma in i Lindellhallen. Både UB och MB har stängt i helgen så det var ju inte så bra. 
Jag kommer bara in i Biologihuset med mitt kort och där är det inge roligt och sitta och plugga. 
Vi får se vart jag och A ska plugga imorgon, kanske blir det stadsbiblioteket på stan.
Nu ska jag lägga mig, godnatt!

Kommentera

Publiceras ej