Volontär på skidSM

0kommentarer

Kom i ganska god tid till samlingen där alla volontärer skulle träffas. 
Fick smörgås och matkupong av ledarna innan vi blev utplacerade runt spåret. 
Jag hamnade i en kurva där det inte var nåt folk alls och ganska tråkigt. En av ledaren kom ner till mig och sa att vi kunde flytta på mig lite längre ner där det var mer folk och där var det mycket roligare att stå. Där hände det grejer och där stod till och med Marcus Hellner, och han ställde sig brevid mig, hihi. 
Innan damerna startade sprang de andra ner till tältet och hämtade mat, jag skippade dock, jag ville inte slänga i mig maten så jag åt när jag kom hem istället. Det var ju "bara" 2,5 timme så det var rätt lugnt. 
När jag kom hem var jag rätt trött efter att ha varit ute rätt länge jämfört med annars så jag orkade inte ta mig till Iksu förens klockan var runt 16-17 men det kändes skönt att ha det gjort efteråt kan jag säga, då kunde man slappa hela kvällen med gott samvete.
Träffade på min granne som tydligen hade tagit examen och som skulle flytta. Hon sov på soffan i korridoren för att hon skulle lämna över nycklarna till den nya killen imorgon. Tråkig examens avslutning med att sova på korridors soffan och sedan åka tidigt på morgon till Piteå. Lite firande kunde hon ju ha unnat sig efter alla år med slit... 
Imorgon väntar mer volontärs arbete, godnatt! 
 
Lite bilder från dagen kommer nedan. 
Buffen. 
 
Herrarnas stafett. 
 

Umeå bjöd på sol. 

Gissa vem? 

SVT:s radiostyrda kamera.

T3 Arena.
 

Entrén.
 
Volontär västen.