Möte

0kommentarer

När jag vaknade och skulle till köket för att fixa lite frukost innan gymmet fick jag syn på två fötter som stack ut under köksbordet. gårdagens korridorsfest blev rätt vild, nån däckade under bordet. När jag kom hem från gymmet och skulle fixa lunch så låg killen kvar under bordet, då var klockan ändå runt 12.
 
 
Efter lunch cyklade  till Folkets hus Idun och där väntades det möte. 
Fick lite information om invigningshelgen, vad som väntas, kikade på kartor och lite sånt. När vi var klar och testat kläder och så så gick jag på toa, när jag kommer ut från toan så haffar en man mig och säger:
Man: Är du också med i det här gänget?
Jag: Mja...
Man: Vad bra, då kan du ta en väster där så går vi ut och fotar er alla.
Jag: Fota? Vad ska ni göra? 
Man: Vi har varit på stan och gjort ett repotage om Umeå kulturhuvudstaden och behöver en bild på några volontärer. 
Lagomt förvirrad så följer jag med gänget och vi blir fotade, kändes lite märkligt faktiskt men men, männen var från Västerbottens-kuriren så repotaget kommer väl i tidningen nån dag här framöver. Lite roligt och vara med i tidningen ändå, hoppas det blev en bra bild, de tog ju inte bara ett kort... 
 
 
Gjorde lite ärenden på stan efter mötet innan jag cyklade hem. Det går ganska bra att cykla faktiskt, fast jag inte har några dubbdäck. Jag undviker i alla fall att bromsa med frambromsen, då ligger jag väl på marken på en gång. 
Det blåste på ganska mycket, ca 10 m/s så det kändes ju att jag förflyttades i sidled när jag cyklade, lite läskigt med tankte på att jag absolut inte ville ramla igen. Men det gick ju bra ändå. 
Kom hem rätt sent så det blev en lugn kväll. En av faddrarna hade korridorsfest hos sig i Mariehem men jag orkade inte ta mig dit, klockan var mycket och det är väl typ 2-3 km dit från mig. 

Kommentera

Publiceras ej