Back to Umeå

0kommentarer

Vaknade runt halv tio och funderade om jag skulle träna eller packa innan jag skulle träffa I. 
Det slutade i alla fall med att jag åkte till Plan 13 för att träna. När jag träffade I 12:45 så tog jag en lunch och hon en fika. Jag skulle egentligen träffa henne 12:30 men det var så fullt överallt så jag htittade ingen parkeringsplats. Tog mig si så där tio minuter att hitta en plats. 
Det var mycket trevligt att träffa I, vi pratade om allt möjligt och runt 15:30 så skjutsade jag henne till Konsum, det var ju ändå på vägen hem så varför inte liksom. 
När jag hade parkerat bilen och kom till dörren så såg jag att askkoppen var ute, pappa hade kommit hem! 
Snacka om lycka att få träffa honom innan jag skulle åka tillbaka till Umeå. Nu behövde jag i alla fall inte stressa med att hinna med bussen som skulle gå om en knappt timme och jag om inte ens hade börjat packa.. 
Pappa skjutsade mig till tågstationen och det var roligt att se honom innan jag åkte, nu kommer jag inte tillbaka om knappt en månad och firar mammas födelsedag. 
Väl på tåget var det proppat med folk och jag fick en baklänges plats, frågade konduktören om det fanns nån ledig framlänges plats men det gjorde det inte, tåget var fullt och det hade jag redan förstått eftersom det inte fanns några sista minuten biljetter kvar heller. 
I alla fall så fick jag ett par öronproppar av honom och så sa han att jag skulle sätta i en propp i ett av öronen, på det sättet lurar man tydligen balans sinnet och det fungerade. Blev inte åksjuk och kunde till och med plugga samtidigt. 
 
 
När jag sitter på tåget får jag det mest oväntade sms:et jag kan tänka mig. Det var från C, min granne från korridoren. Vi sms;ade lite och så innan jag fortsatte och plugga. Ringde även mamma och frågade vilka det var som kom när jag skulle gå, tyckte det såg ut som M, en jag gick chark och delikatessutbildningen med och det vr det, så jag var lagom stressad och förvirrad när de kom och jag skulle springa till bilen så jag hann inte riktigt hälsa. 
Tog mig nästan 25 minuter att gå från tåget hem, det regnade när jag kom fram och barken var bar, men det var rätt mycket stenar och det gjorde att jag fastnade med hjulen så att det blev dubbelt så jobbigt att dra väskan, men hem kom jag till slut. 
När jag satt på tåget och hade ätit kvällsfika, så började det klia på kinden och jag fick utslag, det jag åt är jag inte allergisk mot, men jag kanske har blivit det eftersom jag fick utslag... Får väl testa igen när det är läkt om jag får utslag igen, tråkigt om jag är allergisk mot keso, jordnötter eller jordgubbar. 
 
 
När jag kom hem så fick jag ett sms från C som undrade om jag hade fastnat på E4:an, haha, märkligt, jag sa ju att jag åkte tåg. 
I vilket fall så gick jag över dit en stund innan jag gick och la mig, vi slö kollade på nån film som gick på fyran. Gick inte över till mig förens klockan var efter två, blev en sen kväll och imorgon ska jag upp sju, woho! 
Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej