Skid krasch

0kommentarer

Egna studier stod på schemat idag och jag bestämde mig för att ta en skid ta en sista skidtur inför tjejvasan. Hade i alla fall tänkt att åka 1-1,5 mil för att köra ett långpass men istället blev det ett 5,5 km pass. 
Ramlade på en nedförsbacke och landade på vänster sidan först innan jag rullade runt på marken några varv innan jag till slut stannade. Mössan flög av nån stans på vägen och jag låg mitt på spåret och ojade mig. 
Benen var i kors och när jag försökte ta av mig skidorna kunde jag inte nå med vänster armen för att det gjorde så förbannat ont. Så fort jag lyft vänster handen några centimeter började hela handen och underarmen att skaka som ett asplöv. 
Efter att ha legat kvar på spåret ett tag så såg jag att nån var på väg så jag blev ännu mer förbannad att jag inte fick av mig skidan för att jag inte kunde resa mig upp. allt var bara kaos. Mössan låg på spåret så den åkte skidåkaren på, eller han lyfte snarare på skidan så han inte skulle "snubbla" över mössan. 
Efter mycket om och men så tog jag på mig skidorna igen och åka den lilla biten av nedförsbacken i snigelfart... 
Hade åkt ca 3 km så jag hade 2,5 kvar och jag kände inte direkt för att gå den biten så jag åkte lite, gick absolut inte att ta i med vänster armen/axeln, det gjorde fruktansvärt ont. När det återstod ca 1 km kvar så hade väl axeln mjuknat upp sig lite så det gick i alla fall att staka, men det var inte helt smärtfritt. Dålig tajming när det loppet är om tre dagar. Det tog ju nästan tre månader att repa axeln efter cykel vurpan och nu är det samma axel igen... 
 
Blå/röd finger
 
Nedförsbacken på Nydala. 
 
Förstört skidspåren lite... Men det var nog inte nydraget heller med tanke på att det var rätt dåliga spår på vissa ställen. 
 
När jag väl kom hem och tänkte byta om så var det omöjligt att sträcka upp armen över huvudet så understället fick sitta kvar. Jag hade som tur inte svettas så mycket efter kraschen så så svettig var jag inte. 
Det blev lunch och sen plugg till 19 innan jag packade ihop. Jag började fundera varför jag hade så ont i fingret men jag kunde inte se något, sen på kvällen så såg jag att jag hade blivit röd och fått ett litet blåmärke på långfingret. Hur man lyckas med blåmärke på fingret...
Fixade middag och sen blev det "Sveriges mästerkock" på tv. Ska i alla fall försöka lägga mig tidigt så man får lite sömn innan tentan imorgon, godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej