Oflyt fredag

0kommentarer

Denna förmiddag blev rätt händelserik… Morgonen började med att tvätta 7-8:30 innan jag skulle till universitet på föreläsning 9:15-12. När klockan var ungefär 8:55 gick jag ner och packade bilen och gjorde klart allt så jag kunde åka till universitetet, men så blev det inte. Istället krånglade bagageluckan, den ville inte stänga! Höll på i 20 minuter och sen kom en lapp Lisa så jag frågade om hon kunde hjälpa mig, hon kunde inte heller få igen luckan så det slutade med att jag åkte till macken efter svingen, men innan jag gick in var jag ju tvungen att testa om luckan gick igen, annars så vore det ju pinsamt och gå in och så går lucka igen… Självklart gick luckan att stänga när jag väl kom fram och testade så då var det bara att åka och parkera vid universitetet då. Gick till KBC huset för att hämta en parkeringslapp, men när jag kom dit så var det inte en själ där. Ropade hallå och gick till och med in i ”kontoret” men ingen var där så efter säkert 5-10 minuter gick jag därifrån och gick till studierektorn istället. Gick tillbaka till bilen, betalade och sedan gick jag äntligen till föreläsningen, 45 minuter försent. 

När föreläsningen var slut och jag skulle skriva ut mammas flygbiljett i datasalen så höll de givetvis på att uppdatera datorerna i datasalen så jag fick gå till UB och skriva ut papper. När jag väl kommer till kopiateron så står det fyra personer där och undrar hur man får ut sina papper och jag tänker ”nya studenter” så jag instruerar de nya studenterna om hur man gör så att jag fortare kunde få ut mina papper också. Gick sedan tillbaka till biologihuset och åt lunch och  då ringer T när jag äter och jag går ut och möter henne och ursäktar att jag fortfarande äter. P och K hade lyckats gå till mig så jag fick ändå hämta upp de på Ica och jag som önskade att jag kunde hämta upp alla på samma plats för att spara tid.
Vi skulle åka kl 12:30 men kl 13 var vi äntligen på väg mot Mora. Vägarna var inte de bästa. Mycket trafik olyckor på vägarna, det snöade och det var slask på vägarna. Utländska lastbilar körde 60 km i timmen och ingen vågade köra om på grund av den osäkra omkörningfilen och risk för sladd på snömodden. Det blev ju inte bättre när det började fastna massa snö och is på vindrutetorkarna så att jag inte såg nånting heller för att vindrutetorkarna inte tog…
Det blev en kiss paus i Birsta City innan vi fortsatte till Mora och körde världens omväg genom Bollnäs och allt… 8 timmar och 30 minuter senare var vi äntligen i Mora, skidorna inlämnade. P skulle hämta sina skidor om en timme igen och hon hittade inte dit så då skjutsade jag dit henne istället och vi var väl tillbaka på boendet strax efter 23. Jag lyckades lägga mig under täcket och försöka sova strax innan tolv i alla fall. Tagga imorgon!

 
Mora strand

Kommentera

Publiceras ej