Flygvärd

0kommentarer

Var väldigt trött efter gårdagen så det blev ca 4-5 timmars sömn inatt, jag hade i alla fall väldigt trevligt så det var väl lite värt i alla fall. 
Ringde Tele2 och talade om att jag ville reklamera min iPhone. Jag vill faktiskt ha en fungerande telefon även om det är kallt ute! Jag blir så piss förbannad när telefonen dör på grund av kylan! 
Tog mig till duschen innan jag åt frukost och inväntade sedan Å som skulle hämta mig, vi samåkte till Umeå Airport. Snällt att hämta upp mig så jag slapp ta bussen dit. 
Väl på Umeå Airport fick vi lite grejer inför arbetet, matkupong och teaterbiljetten. 
Det hände väl inte så där jätte mycket undertiden jag arbetade men det var roligt och lära känna lite annat folk, de andra som var volontär. Träffade på bland annat Japan och Litauens ambassadörer, stadsdirektören, kulturministern etc. Träffade också lite random på grannens polare som skulle till Stockholm, han sa att han skulle åka tillbaka idag men inte hur så det var lite lustigt. 
Intog min första semla idag och den var helt okej, men ännu slår inget Bodins Bageris semla från Gävle. 
Mot kvällen så kom det några asiater som hade visat Falun Dong under helgen och jag fick en tulpan liknande "hängsmycke/origami" från en av kineserna. Hade dock inte sett till dem på stan, vet faktiskt inte heller vart de höll hus heller men enligt rykten så visade de inte upp så mycket som de hade tänkt eftersom det var kallt ute. 
Det ända "action" som hände idag var att två press från Berlin hade tagit fel på tiden och trott att flyget skulle åka två timmar tidigare än de kom så de missade deras flyg och skyllde på att de andra som hade hand om bokningen hade ändrat deras flyg... I vilket fall så slutade det med att de två fick boka om deras biljetter och åka tillbaka till stan för att övernatta en natt till. 
Åkte med Å hem igen och var väl hemma strax efter 20:15 och sen väntade tvättstugan 21-23, nu är jag fortfarande rätt pigg men ska försöka sova ändå så jag kommer upp i tid så jag kan börja skriva mitt "manus" till redovisningen på torsdag om hemoglobinet. Godnatt! 
Nedan följer lite bilder från dagen, enjoy!
 
 
 
Årets första semla
 
Passerkortet
 
 
Bagage utlämning
 
Umeå Airport
 
Flygplan med en vinge och så ser det ut som om det är en traktor på bakre vingen för att "spotta" bort snön...
 
Umeå Airport
 
Umeå Airport
 
"hängsmycket/origami" från kinesen. 
 
Efter denna dag slog jag miljonen under 100 dagar igen. 
 

Kommentera

Publiceras ej