Cellodling

0kommentarer

Duschade innan jag gick ut och åt frukost varpå min granne står och diskar och jag hör hur han sniffar i luften och sedan frågar han: har du parfym?
Jag svarar: nä, hud lotion.
Han: aha, är den ny? 
Jag: nä det är den inte. 
Han: nähä, inte känt doften förr, det luktar gott! 
Roligt med komplimanger på morgon och en granne som lägger märke till min hud lotion nu, fast jag använt samma dagligen sen jag flyttade in hit.  
Självstudier blev det på förmiddagen och laboration på eftermiddagen. Efter laborationen så skulle jag till apoteket, jag vet att det finns ett apotek på NUS men valde ändå att gå till Ålidhem centrum, vad jag vet det näst närmaste apoteket från mig. Kände att jag behövde en lite längre promenad än att bara gå till och från Universitetet hem. 
Det var ganska skönt att ta en promenad, men huvudet i sig blev inte så mycket lättare, den kändes fortfarande lika tung och mosig. 
När jag kom hem så fixade jag middag innan jag satte mig och pluggade, klockan blev väl 22 innan jag gav mig och kollade på nyheterna istället. 
Ska försöka lägga mig innan 23 som vanligt, börja få det som rutin vore skönt. 
 
Cellodling av HeLa celler.
 

Kommentera

Publiceras ej