Sjukling

0kommentarer

Det går trögt med plugget just nu, man borde plugga som 17 när tentan börjar närma sig men det är inte så lätt när man är sjuk och inte orkar plugga. 
Det känns som om mitt huvud är tungt och tjockt med snor och det känns som om snoret och slemmet i halsen sitter ihop i bihålorna så det inte går att snyta ut eller hosta upp slemmet, men nångång lär det väl släppa så att det känns lite bättre. 
Det blir roligt att göra lung laboration imorgon, jag lär ju ha super dåliga värden, blir ju andfådd av att gå till universitet i lugnt tempo, men men det blir så när man har astma och är sjuk. 
Jag har i alla fall lyckats räkna lite läkemedelsberäkning och läst. Det var tur att jag fick med E, annars hade jag nog inte läst nånting alls här hemma. 
Vi satte ute i solen utanför Lindellhallen och passade på att sola och studera samtidigt så det kändes bra att få något gjort, lyckades i alla fall läsa i typ 2½ timme. 
Nu på kvällen har jag fått i mig lite käk, det smakade inte så mycket. Det är första gången jag är så förkyld att jag faktiskt varken känner lukt eller smak, nångång lär väl vara första gången? 
Nu ska jag ta och städa, min städvecka här i korridoren, jag kan ju i och för sig passa på att dammsuga min egen lya när jag ändå ska ta fram dammsugaren och moppen. Eller vänta lite, jag ska nog ta och ringa lillebrorsan, han fyller år idag, sen ska jag städa!
Det visade sig att min lillebror också är sjuk, det är syrran också. Alla vi tre blev sjuka efter Amsterdam och mamma klarade sig. Ringde mamma efter att jag ringde lillebror och jag fick precis host attack då och det rosslar som 17 så mamma sa i alla fall krya på dig, tur att jag inte kom upp och hälsade på tillade hon också, haha ja det var väl lika bra. 
Ha en fortsatt trevlig kväll! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej