Musik rakt in i hjärtat

0kommentarer

Umeå Open satte sina spår, har fått speciellt två nya favorit band och googlade på ALBERT, igen. Ville kolla upp deras skiva för på vissa ställen så stod det att skivan släpptes den 7 mars men jag hittar den ingenstans, sen visade det sig att den släpps imorgon! Hittade en sida man kan stream: http://gaffa.se/nyhet/82794 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska kunna gå och lägga mig... 
Det är verkligen helt annorlunda att lyssna på ett band och man inte sett de live, än att faktiskt lyssna på ett okänt band live och sedan lyssna på de på tex Spotify, det blir en helt annan känsla och ärligt talat får jag faktist gåshud av att lyssna på ALBERT och Patata & Freddy King, de åkte verkligen rakt in i hjärtat och jag befinner mig återigen ståendes därr, brevid scenen och vaktar rummet och får både se och höra hur de båda banden spelar. Jag skulle lätt kunna se de live igen och banden överraskade mig verkligen, innan jag skulle stå där så tänkte jag "vad är det här för band?" och nu är jag mer än glad att jag fick den platsen jag fick just då och ärligt talat är jag tacksam för det. Jag kan se framför mig hur de uppträder till just den låten... Hoppas iTunes eller Spotify har ALBERTS skiva imorgon, annars får man väl köpa skivan och vänta några dagar extra innan man har den i brevlådan... 
Deras musik, både ALBERT och Patata & Freddy King får mig att sakna mina egna instrument, både fiolen och mina tre blockflöjtar, men speciellt min fiol, saknar verkligen min fiol, önskade jag hade en elfiol så jag kunde spela när jag ville och hur illa som helst, vet inte ens om jag minns hur man spelar längre... 
Nu ska jag i alla fall göra mig klar för att sova, imorgon börjar mitt nya liv! 
 
ALBERT.
 
Patata & Freddy King

Kommentera

Publiceras ej