Vår ruset

0kommentarer

Glömde såklart skriva ut alla papper i skolan ändå så jag fick åka in och skriva ut de sista papperna innan jag kunde skicka iväg min laptop på lagning. Det gick ganska snabbt och smärtfritt att skicka in den, ingen kö var det heller. Åkte hem efter Konsum och sedan tog jag det lugnt, kikade på lite serier innan jag gjorde mig klar till Vår ruset som började kl 19.
Mötte upp vid Friskis flaggorna och umgicks lite med de innan det var dags för uppvärmning innan starten skulle gå. Hade ett väldigt bra tempo när jag sprang, och jag fick väl antagligen lite hjälp att hålla tempot med de andra som sprang framför mig. 
Tiden? Jo då, mitt mål var att slå förra årets rekord som var strax under 41 minuter och visst klådde jag det, med nästan tio hela minuter, helt galet! Sprang på 32 min och 22 sek. Jag var så stolt över mig själv när jag kom i mål med en så pass bra tid!
Väl i mål så stod P och F där jag hejade på, ärligt så trodde jag inte att de skulle dyka upp, så mycket som de velade innan, men jag är glad att de kom i alla fall. 
När jag stod och väntade på att få min goodiebag så kröp sig astman på, kunde nästan inte ens andans när jag stod där och väntade, övervägde ett tag att säga åt P och F och gå och hämta min medicin, men opptimisten skulle klara sig utan och jag fick nästan panik av allt folk och av att inte kunna andas, men det gick över efter en stund när jag intalade mig själv att inte stressa upp mig, för då hade det bara blivit värre. 
P drog hem när jag skulle stätta mig vid de andra och fika och F skulle iväg och spela innebandy.
Gick en runda bland alla tält och kikade lite innan jag också tog mig hemåt.
F hörde av sig precis innan jag skulle dra och sa att han fick ansträngnings astma och hade glömt sin medicn, tur att vi har lika så han fick några doser av mig. Vi gick sedan ner på stan och jag skulle ta bussen hem medan han forsatte och gå hemåt.
Träffade på några kursare när jag var på väg hem Vårruset som jag hejade på, hann dock inte prata eftersom de var på andra sidan vägen.
Ringde syrran och pratade av mig lite om Vårrust och självklart var jag ju tvungen och skryta lite om min tid. Åt lite när jag kom hem, duschade och sedan gick jag och la mig. Kände mig helt slut efter denna dag. 

 
Kunde inte låta bli...
 

Kommentera

Publiceras ej