Sommarlovet kan börja!

0kommentarer

Började dagen med att åka till skolan för att fortsätta plugga kemi eftersom jag inte visste om jag hade klarat tentan eller inte. Men tentan fick vi tillbaka runt lunch och det visade sig att jag hade satt den! 
Woho!! Jag klarade kemitentan på första försöket, inget mer plugg förens i höst, sommarlovet kan börja! 
Jag var så lycklig att jag klarade kemitentan att jag fick gåshud på hela kroppen. Jag har aldrig varit så här glad över att ha klarat en tenta, och det är så underbart skönt! Nästan allt hängde på den! 
I varje fall så klarade sig inte S och inte heller de andra i det gänget så det kändes lite konstigt att vara glad, jag ville ju vara glad men samtidigt kändes det taskigt eftersom de andra inte hade klarat sig så det blev lite konstigt.
S, A, E och S gick och anmälde sig till Volleyboll turneringen som är 25 maj och jag satt kvar och åt och ringde lite samtal och talade om att jag hade klarat mig.
Ringde massa folk och talade om mina fina nyhet. Gladast lät nog J, Y, L och H. 
J ska ha en eloge för att han hjälpte mig, och jag tror nog inte att jag hade klarat tentan om jag inte hade åkt ner till Stockholm, och då är jag faktiskt helt ärlig, lärde mig en hel del den helgen! 
Gymmade med F efter glädjebeskedet men innan det kom jag på att jag skulle lämna tillbaka tabell och formell samligen till E som jag fick låna och när jag kom ner till källaren där de skulle ha sin fysik föreläsning säger A "där kommer den lycklige" och jag kände mig verkligen lycklig, kunde verkligen inte sluta le och just i det ögonblicket kändes det som om jag var den smarta kinesen som klarade tentan som ingen annan klarade, för de som satt runt bordet såg bittra ut och verkade inte ha klarat sig...
Invigde solstolarna när jag kom hem och framåt kvällen kom F och P förbi och vi grillade, blev rätt sent, vi åt runt 21:30...
Tog en promenad med S när F och P hade åkt, blev nästan en natt promenad, var hemma strax innan halv ett och gick och la mig direkt när jag kom hem, imorgon ska jag upp tidigt, på torsdag ska jag banne mig sova ut! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej