Skålen med kondomer...

0kommentarer

Kommer ni ihåg när man gick i högstadiet och man hade sex och samlevnads undervisning och de delade ut kondomer och nästan alla tyckte att det var pinsamt? 
Eller när man var på ungdomsmottagningen och skålen med kondomer stod framme och man tyckte att det var pinsamt för att de låg i skålen och för att man överhuvudtaget skulle våga ta en? 
Jag var på min första cellprovs undersökning idag, och när jag väl kom till HC och kom fram till receptionen så stod det två skålar med kondomer, en på vardera sida av disken. 
Efter alla dessa år med skålarna så kände jag att det fortfarande är pinsamt och se skålarna, för jag menar, alla som satt i väntrummen var ju trots allt i "vuxen" ålder så det kändes ju som om man skulle känna sig som en slampa om man tog en kondom... 
Efter 40 minuters väntan så fick jag komma in till en barnmorska, och hos henne fanns det också en skål med kondomer...  Faktum är att jag inte tror att alla killar tycker att det är lika pinsamt som vissa tjejer .
I alla fall så cyklade jag ner på stan efter HC och beställde linser, var till Friskis och hämtade tidningar, åkte till skolan och fyllde på och sen umgicks jag med  S och E som försökte plugga. 
Åkte till Valbo och åt lunch med de två och så var jag tvungen och fråga de om de skulle tycka att det var pinsamt att ta kondomer ur en skål som låg framme, och E svarar ungefär "det är bara att öppna fickan och ta en näve" och jag höll på att skratta ihjäl mig, det är så typiskt E och säga något sånt. 
Jag och S fick skjuts tillbaka till skolan, E skulle åka och besikta sin bil. Jag coh S gick och satte oss och S skulle plugga, försökte hjälpa honom så gott jag kunde, men jag vet inte om han fick in något i skallen. 
Cyklade hem runt 14.30 och åt mellanmål, sen blev det ett spinningpass. Ledaren som hade spinningpasset var helt okej, hade inte varit på hennes pass tidigare, men musiken var usel... Det var bara dunka dunka musik, det gjorde det i och för sig ganska lätt att hålla takten, men nja det var så där. 
Åkte hem och åt middag och så blev det en promenad med S runt 21:30 och det började regna när jag var på väg till högskolan, men optimisterna gick ändå 7 km i regnet, tur att det inte spöregnade, men man blev ju ändå lite blöt, ingen av oss hade paraply med oss. 
Gick och la mig när jag kom hem, det ska bli så skönt att få sova ut imorgon! 

Kommentera

Publiceras ej