Sverige - Irland

0kommentarer

Sista dagen som 22 åring avslutas med VM kval och inleder födelsedagen den 23 med att fylla 23 år, känns lite konstigt och lite häftigt på samma gång, det händer ju bara en gång i livet, liksom alla andra år man fyller.
Åkte till Stockholm runt 13:30 tiden och kom fram ca 15:15 och då hade syrran gått och tränat och Johan var inte hemma.
Väntade på att lille brorsan skulle komma hem så jag kunde låna hans SL-kort.
Gjorde mig klar och hann träffa på både syrran och Johan innan jag skulle iväg och göra lite ärenden.
Hittade "den kompletta Guiden till högskoleprovet" begagnad på en hemsida och köpte den av en tjej som jag mötte upp på Mariatorget och efter det åkte jag sedan ner på stan och så mötte jag upp dem andra fem personerna i tunnebanan i Ropsten för att åka tillsammans till Solna Centrum och traska till Friends Arena för att se VM kval, Sverige - Irlands matchen.
Matchen slutade 0-0 och den var så där, det hände liksom inget och jag tyckte att matechen var rätt tråkig, men Friends Arenan var ju väldigt stor och det var ungefär 50 000 som såg matchen live så det var en häftig upplevelse måste jag säga.
 
 
 
 
 
 
 
Fyra personer åkte hem till Gävle efter matchen och jag och Nisse åkte ner till Hötorget för att möta upp några andra på en pub.
Åkte sedan vidare till Sjätte tunnan, en medeltids pub på Gamla stan för att möta upp Maria, Alex, Fredric och några till.
Tappade bort de jag åkte dit med så jag umgick med Maria och hennes gäng istället. Tänkte åka hem runt 2 och när jag gick runt för att krama och säga hejdå till alla så säger Fredric "jag tänker inte låta dig gå, vi ska sjunga efter den här låten" ja, så där stod vi och kramades i nån minut tills låten kvar slut och jag fick sätta mig ned bredvid Maria och så drog hela puben igång och sjöng "jag må hon leva" för mig och Maria. Jag fyllde ju på natten eftersom klockan var över tolv och Maria fyller den 24 så det blev ju lämpligt.
Jag missade dock tunnelbanan hem så jag fick ta nästa, fick sällskap av en kille som var med i puben, han skulle av på centralen tror jag och jag skulle vidare till Danderyds sjukhus och byta till bussen hem till Näsby park. Kom hem 03:40 och somnade inte förens runt 5.
Tack för en underbar och trevlig kväll alla inblandade!

Kommentera

Publiceras ej