Stockholm

1kommentarer

Helgen började med att åka till Stockholm med Nettan och Rickard, blev avsläppt hos mina syskon och de åkte vidare till stan för att shoppa. Jag och min syster satt och målade bilen till Marias examens present, det var bra längesen man satt och målade, måste nog ha vart när jag målade om väggen i mitt rum för ca 2-3 år sen.
Presenten blev inte riktigt som jag hade tänkt, hade tänkt att orangefärgen skulle vara starkare och lysa upp mer, men hade tyvärr ingen annan "utrustning" med mig så det fick bli om det blev.  
Åkte ned till stan runt 14.36 från mina syskon för att träffa de andra två och åka vidare till Haninge. Vi kom fram runt 16.15 och åt lite tårta, umgicks, pratade, hade lite allsång i köket medans de andra satt i vardagsrummet. 
 

Gick ner och handlade lite mat med grabbarna grus runt si så där 19 tiden och det är alltid lika roligt när folk försöker supa ner mig för att jag säger att jag inte kan bli full, men de lyckades inte den här gången heller! 
Åkte hem till syrran runt 22:45 tiden och var sjukt trött. Lyckades somna både på pendeln och på Roslagsbanan och vaknade med ett ryck och undrade vart jag var någonstans flera gånger, inte roligt när man inte känner sig hemma där man är. Men men, hem kom jag och syrran hade redan gått och lagt sig och jag gick och la mig ganska snabbt när jag kom hem och slockanade på en gång kan jag säga. 
Min examens present fick en plats på Maria och Alex kylskåp, huvudsaken att hon gillade min present. 
 
 
På söndagen så skulle syrran på Vasaloppsspin, men hon kom försent och förlorade sin plats. Hon klamapde in i rummet och talade om det för Johan med en stor besvikelse, vilket självklart väckte mig, jag vaknade ju redan första gången när hon klev upp. 
Hur som haver, det var ingen idé att somna om, klev upp, kollade på Vasaloppet med syrran och Johan och vi satt och tittade tills första gick i mål. Synd att inte Brink vann, det hade varit roligt om han vann fjärde året irad, istället vann två från Norge. Första mannen som kom i mål var norrmän och första kvinna som kom i mål var norsk. Tråkigt men sant.
Efter att ha bänkat framför tv:n från morgon till lunch så gick jag, syrran, Johan, Hannah och Andreas ut på promead. Det blev en lång runda på närmare 6 km och fick se en hackspett hona med röda fläckar på sig med kikare, det var ganska coolt, Andreas är ju biolog så det var roligt. Man brukar inte dirket gå på fågelskådning själv. 
 
 
När vi kom tillbaka till villan så åt vi lunch, slappade, Johan pluggade, jag och syrran spelade bords hockey, ojojoj vad längesen jag spelade bords hockey, men jag vann över syrran fast hon har spelet utanför sitt rum. 
Åkte till Näsby Park för att ladda på mitt SL kort och handlade lite åt mina syskon på vägen hem. 
Åkte hem till Gävle runt 20:06 med Roslagsbanan och kom inte hem till Gävle förens klockan var 23:20. 
Tog sista bussen hem och hela resan fick jag sällskap av boken "Strålmannen". 
Boken är hur bra som helst, men eftersom jag redan varit på föreläsningen så vet jag ju det mesta som det skrivs om i boken, men ändå värd att läsa. 
 
 
Tack för en trevlig helg, jag hade det toppen bra! 

1 kommentarer

yee

08 Mar 2013 23:32

Vad bra att du hade det bra! Kul att du var här. Men bara så du vet så kom en svensk tvåa i vasaloppet.

Kommentera

Publiceras ej