Skärtorsdag

0kommentarer

Klev upp runt 9 och tänkte hinna träna innan jag skulle på lunch med J och P men så blev det ju inte. 
Blev lite frukost och sen var jag fast vid tv:n och lappen och hann göra mina ärenden jag skjutit fram på så länge, så det var väl bra ändå. 
Jag och J tog samma buss ner på stan och så träffade vi på P utanför Lilla Saigon för lunch buffé. 
Det var riktigt gott med buffé, var nog några månader sen jag åt buffé och jag var väl egentligen mest sugen på friterad banan med glass. 
 
 
 
Hade riktigt trevlig på lunchen och sen följde vi med J till polisstation för att hon skulle hämta ut sin hittelön, P gick hem efter polisbesöket och jag och J gick och mötte upp M och så gick vi på stan en stund, shoppade lite kläder gjorde jag också. 
Kom hem ca 16:30 och åt lite fil med en smörgås, sen blev det 90 min träning, duscha och sen lägga sig och sov en stund för att ladda inför nattpasset. 
Natten på jobbet gick hyfsat tills jag fick ont i magen och klockan bara var strax innan 00:00 och hade sju timmar kvar av passet... Fick ta en Omeprazol men det hjälpte inte, jag får skylla mig själv att jag åt för mycket friterat på en och samma gång så att magen ballade ur på jobbet...
Kunde knappt gå upprätt för det kändes som ett stort hål i magen då, kände lite som magkatarr faktiskt, och det kan man ju få om man äter mycket friterat, stark och fet mat... Har haft magkatarr en gång förr, och det var inte roligt, det var den värsta sorten och då var jag i Hong Kong och skulle vara där tre veckor när jag fick magkatarr efter första veckan, det kändes ju så där... Hoppas det inte blir samma sak den här gången... 
Det var många patienter som ringde och så fort man satte sig ner så ringde det så det var bara gå och svara. 
Den dementa patienten fick för sig att dra ur nålen så det var blod i hela slussen och rummet och då var klockan 6.30 och jag kände verkligen att jag inte orkade och funderade om jag skulle låtsas som om jag inte hade sett och gå därifrån, men det kunde jag inte. Så jag ringde efter sköterskan som fick städa upp blodet medan jag hjälpte patienten som satt på toa och behövde byta kläder. 
Jag var helt slut efter nattpasset och det fattades en undersköterska på dagpasset och de undrade om jag inte kunde stanna och jobba ett pass till, haha skoja inte, jag ställde verkligen inte upp så trött som jag var. 
Godnatt säger jag från sjukhuset! 
 

Kommentera

Publiceras ej