Rump kaka någon?

0kommentarer

Det verkar som om jag har en för installerad väckar klocka i mitt huvud nuförtiden. Jag vaknar alltid 7:50-8:10, men det är faktiskt rätt skönt att kliva upp då för då har man hela dagen framför sig. 
Åt lite frukost innan jag åkte skidor, hör och häpna 9:30 på morgonen! Körde 6:an i Hemlingby och det gick bra tills jag såg den där kurviga nedförsbacken och fegade ur, klev av skidorna, gick ner för backen i ca två meter, spännde fast skidorna igen och åkte ned resterande av backen. 
Varför jag fegade ur? Jo, för att jag såg att skidspåren hade spårat ut och jag vet att om jag hade åkt ned för backen hade jag åkt rakt ut i skogen eftersom jag inte har lärt mig att lyfta tillbaka skidan i spåret igen och jag kände inte för att slå mig på ett träd eller en sten. 
Men jag lyckades vurpa ändå när spåren spårdade ur fast jag inte hade räknat med det. Känns som om jag kommer att få en rump kaka imorgon, jag kan inte ens sitta på den vänsta sidan... 
Människorna som är i Hemlingby är så trevliga, det är alltid någon som vill prata med mig, men de är väl kanske inte så vana att se en kines gå med skidorna i högsta hugg... 
 

Åkte hem och duschade, åt lunch och gjorde mig klar för skolan. Mamma hade inte kommit hem när jag gick ut så då tänkte jag att jag skulle få betala bussen själv men sen när jag stod och väntade på bussen så kom mamma helt plötsligt bakom mig och sa att jag var döv eftersom jag inte hörde henne ropa på mig så hon fick springa efter mig istället. 
Efter kemi föreläsningen så satt jag och en kursare och gjorde klart våran kemi lab rapport och som vi sedan skickade in. Jag hoppas att den blir godkänd så vi slipper komplettera.
Åkte till stan efter skolan och värdade på Friskis och träffade på några kursare som tydligen tränar där. 
Hade så mycket att göra på Friskis att jag var helt slut när jag åkte hem. 
Det kom en man och frågade efter en nyckel och jag kollade i "kvarglömda" lådan och stod och rotade där en stund, men jag hittade inte på nyckeln och sa "Nä, jag verkar inte hitta någon nyckel" och när jag väl tittade upp så stod inte mannen kvar, utan där stod två förvirrade killar som tittade på mig som två frågetecken och jag såg nog minst lika förvånad ut själv!
Tittade på "Sveriges mästerkock" när jag kom hem och nu ska jag lägga mig, mina ögon börjar bli grusiga. 

Kommentera

Publiceras ej