Påskdagen

0kommentarer

Åt frukost när jag vaknade och åkte sedan ner till Friskis och gick på spin 60, blev ca 17 km idag, åkte sedan hem och duschade och åt lunch. 
Runt 16 åkte jag ner på sta och träffade L och CO, de hade lunchat ihop men då var jag på spinning. 
Mötte upp L, M och R och vi gick fram och tillbaka på torget i väntat på att A och M:s lilla syster skulle dyka upp, gick sedan till korv/hamburger vagnen mittemot fnasket för R var hungrig. 
Gick sedan mot tågstation för att M tänkte åka hem till Uppsala igen men vi övertalade henne att stanna en timme till så vi gick och mötte upp J. 
När vi skulle till fiket så träffade jag på H som var ute med hennes kompis och de skulle äta mat. 
Vi bestämde oss för att fika på Waynes och så fanns det en kola och pecannöts paj som det stod gluten och laktosfritt på och då tänkte jag "åh vad nice, äntligen något laktosfritt!". Och under lappen som det stod vad det var för nåt, stod det "kan innehålla spår av mjölk, ägg bla bla bla..." och då tänkte jag "men de kan ju inte skriva att pajen är laktisfri om den kan innehålla spår av mjölk?" Hur tänkte de där liksom? 
Jag testade i alla fall pajen och tog en Chai latte med laktosfri mjölk till, så vitt jag vet så fick jag inte ont i magen i alla fall. 
M och henns lilla syster drog efter en stund eftersom hon skulle med tåget och vi andra satt kvar tills J hade ätit klart sin sallad. Efter det tog vi en promenad till Konsum Hallen för att J skulle handla sin choklad, men den fanns inte där så vi gick vidare till Ica söder istället, men där blev det inte heller någon napp. 
Gick sedan tillbaka ner på stan och mötte M som hade glömt sina hörlurar hos L, det var säkert ett år sen jag träffade M så det var kul och se henne. 
Följde med J en bit till Öster innan jag och L vände och gick mot min buss. 
L gav mig en försenad födelsedagspresent och det var så gulligt av henne, jag minns allt och vi får göra om våran road trip i sommar, men den här gången åker vi inte till Dalarna, haha! 
 
 
När jag kikade på bilderna så tänkte jag "var så jag verkligen så där rund om ansiktet förr? Det är ju verkligen stor skillnad jämfört med nu..." 
Jag uppskattar verklige din present L! 
Hade det hur trevligt som helst, kändes lite som "get together" när vi träffades, har inte träffat L och M sedan januari i år om jag inte minns helt fel. 
När jag kom hem var klockan rätt mycket så det blev lite fika istället för middag. 
Syrran kom hem från J runt 21 och vi umgicks lite, pratade om vad vi gjort och så. Blev lite tv tittande innan vi gick och la oss. 

Kommentera

Publiceras ej