Påskafton

0kommentarer

Syrran fixade ugnsbakad havregrynsgröt till frukost och det är faktist en bra frukost, man håller sig mätt länge. 
Värdade mellan 8:45-12:00 och det var rätt lugnt på Friskis. En motionär sa "vad mycket folk det är, har de inget liv?" och då tänkte jag "inte du heller eftersom du är här och tränar" haha, det var dagens citat! 
S och hans kompisar kom förbi och tränade vid 11 och jag visade runt de lite, jag tror att de tyckte att det var ett hyfsat gym i alla fall, men kanske inte vad de är vad vid, haha. 
Jag gick ner och bytte av L som skulle äta lunch, hon var nämligen själv där nere så ingen kunde byta av henne, hann prata lite med I innan jag bytte om för att träna, blev ca 20 min jogg, lite armar och lite mage. 
Jag var rätt tankspridd så det blev inte så effektivt så jag åkte hem och killarna var fortfarande inte klar efter ca 2 ½ timme på gymmet. 
Jag och syrran åkte till Högbo efter lunch och vi hade tänkt åka skidor men hon fick för sig att vi skulle ta en promenad runt milen först för att kolla hur spåren såg ut... 
 

Det blev i alla fall 6.66 km promenad och 6,66 kr till forsknig med appen, så alltid nåt. 
Fick besök när vi var på promenad av en bambi som stod och titta på oss...
 

J kom efter ett tag och så åkte de skidor, jag kände inte att jag orkade åka, jag var ju rätt trött efter promenaden och gymmet och för lite sömn tog ut sin rätt så jag åkte till Köpis, handlade mat, lagade mat och så kom syrran hem precis när maten nästan var klar. 
Jag bjöd på förrätt som bestod av avokado med tonfiskröra, hemma gjord örtmajonäs, gräslökspotatis med ugnsbakad pepparlax och en sallad och efterrätt blev kokosmjölk med hallon och lakritspulver. 
Gräslökspotatisen har jag längat efter länge men inte fått för mig att laga, men nu blev det äntligen av. 
Köpte en stavmixer på köpis som en födelsedagspresent till mig själv och den använde jag till potatisen och det gick rätt smidigt, slapp man använda potatispress eller liknande. 

 
Efterrätten var godare än förväntat och den är rätt nyttig så jag kommer nog göra den flera gånger. 
J kom över när vi satt och åt och vi kikade lite på tv, han ville spela kort men varken jag och syrran orkade så det blev inget, Slö kollade på tv och sen åkte han igen på kvällen. 
Blev inte så sent för mig och syrran heller efter att han åkt så vi gick och la oss ganska snart.
Tack för idag, jag har haft en bra påskafton, hoppas ni också har haft det! 

Kommentera

Publiceras ej