Långfredag

0kommentarer

Glad påsk! 
Magen känns bätter efter sömnen i alla fall, så det var väl bara nåt tillfälligt och så länge det inte är magkatarr är jag nöjd. 
Syrran kom hem från Stockholm och väckte mig runt 11 och det blev bara tre timmar sömn efter nattpasset, jag får väl ta igen sömnen en annan dag... 
Jag och syrran åkte till J i Rörberg och vallade våra skidor för att syrran ville åka och jag ville fixa till mina skidor efter senaste åket. J, hans bror och hans föräldrar högg ved och det var inte bara ett träd de skulle hugga... 
C grillade korv så vi blev bjudna på korv med bröd, fika, kaffe och te och det var rätt mysigt att sitta på verandan med solen som värmde. 
Tog längre tid än förväntat att valla skidor eftersom tejpen på skidorna var svår att få bort... 
Vi hade egentligen tänkt att åka skidor efter vallningen men så blev det inte, klockan blev så mycket och pappa hade redan kommit hem så jag och syrran åkte till Ica Maxi och handlade lite mat och lagde rostas och rutfrukter i ugnen och så blev det en sallad till. 

 
Hemlagat är ändå godast! Blev två matlådor över så det får vi väl frysa in så har man till nästa gång man behöver en matlåda. 
Efter middagen så slappade vi mest, syrran försökte hjälpa pappa att deklarera sina skattepapper medan mamma satt och kikade på kantonesisk serie och jag tränade ca 60 min innan jag gick och la mig. Imorgon bitti ska jag värda på självaste påskafton. Godnatt! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej