Grattis Jocke!

0kommentarer

"Sista" dagen innan helg och jag inleder den med att jobba 7-15 på 111 A. 
Gick helt okej, hade en till undersköterska med mig den här gången också så det var skönt. Hade inte hunnit med allt själv innan förmiddags fikat utan extra händerna. 
Fick sätta en hematuri kateter med spoldropp på en patient idag, han hade så ont, och det var inte så konstigt när det var så mycket koagel, ca 250-300 ml koagel som satt ivägen för att han inte kunde kissa. 
Det bara smattrade i sårspurtan när jag fick spola för hand innan jag kunde koppla på spoldroppet. Det är sån där märklig känsla när det smattrar i sårspurtan, det känns verkligen som om man hjälper patienten då, och han hade inte heller lika ont när jag väl hade fått bort de värsta koaglerna som satt i vägen innan det började rinna på som "vanligt". 
Fick även tid att följa med en tant ner till apoteket för att hon skulle hämta ut stomi material, vi visste att det skulle ta lite tid, men inte att jag skulle få vänta mer än 40 min.. Tur att vi var två undersköterskor och att det var rätt lugnt när jag gick ner. Tiden tickade iväg och rätt som det var så var det lunch, och jag på strax efter 12 på att jag hade glömt att beställa köket, men det är som det är. 
Efter jobbet åkte jag förbi skolan en sväng och träffade några kursare, läste en stund och åkte och handlade innan jag åkte hem.
Fick lite abstinens runt 18 tiden och ville gå ut och gå men jag kom liksom inte ut så jag behövde sällskap, sms:ade Jocke som också fyller år idag och frågade om han ville gå en sväng och det ville han! Hans sambo var tydligen på någon firma fest. Jag trodde att Jocke skulle vara upptagen ikväll bara för att han fyller år och säkert hade massa planerat... Nä, jag är inte fördomsfull inte... Det blev nästan 5 km promenad och Doris var lika lekfull som vanligt, hon ville väl springa av sig lite och hittade en pinne som hon hade i munnen och gick bredvid mig, bara det att den där pinnen hade flera grenar så att hon gick runt och piskade mig tills Jocke bröt av grenarna, busig vovve! 
Kom hem, kikade klart på gladiatorerna och sen gick jag och la mig, imorgon väntar en lååång dag... 

Kommentera

Publiceras ej