Fint väder för skidor

0kommentarer

Klev upp runt 8 idag och var rätt seg. Läste "Strålmannen" tills  klockan var runt halv tio och åt lite frukost, sen bytte jag om och åkte till Hemlingby och åkte ca 5 km skidor och det gick helt okej. Spåren var väl inte de bästa, kanterna var rätt dåliga. Jag åkte av spåren flera gånger när jag åkte och jag har ju inte riktigt lärt mig att lyfta på ett ben för att lyfta tillbaka skidan in på spåret igen. Ramlade en gång när jag fastnade med ena skidan i en nedförsbacke så att jag flög framlänges och gled så där snyggt på magen på snön bredvid och slog i hela vänstra sidan. Axeln gjorde ont, slog i knäet rätt hårt och på det så slog jag i hakan också fast jag inte märkte det. Såg det sen när jag speglade mig när jag kom hem och på knäet blev det ett snygg blåmärke.
Jag får sällan blåmärke så när jag väl får blåmärke då har jag slagit mig riktigt hårt. Imorgon kommer jag garanterat att få träningsvärk känner jag redan nu med lite värk i vänster axel/armen.
Åkte hem, slängde i en tvätt medans jag duschade och åt lunch. Tur att tvättmaskinen bara tar ca 60 minuter att tvätta träningkläder så att tvätten var klar innan jag skulle åka till högskolan och gå på kemi föreläsningen.
Hade rätt ont när jag skulle försöka skriva på föreläsningen efter att jag hade ramlat.
På väg till skolan var det fint väder, snart kan bara ha solbrillor igen.
 
 
Föreläsningssalen som vi satt vi såg ut som en aula och så tog man fram skivan som ett bord, och bordet var för högt för mig eftersom jag satt så lågt och då fick jag ont när jag skulle lyfta upp armen och skriva på bordet. Det slutade med att jag tog ner skivan och lade blocket på knäet, då gick det mycket bättre och inte alls lika ansträngade för armen/axeln.
Åkte hem efter skolan och vilade en stund och sen åkte jag ner till bowlingen och bowlade, det gick sådär men bättre än förra gången i alla fall. 
Nu ska jag lägga mig. Godnatt. 

Kommentera

Publiceras ej