23 timmar non stop

0kommentarer

Klev upp 5:15 för att äta frukost, byta om och göra mig klar inför jobbet som började klockan 7. När jag väl kom till 112 K där det stod att jag skulle vara så fattades det en sjuksköterska som jag skulle gå med, och det slutade med att jag fick gå ner till 111 B och en sköterska från 111 B fick gå upp till K och K skulle egentligen ha en till undersköterska som skulle gå med sköterskan från B, bara det att bemanningen inte fick in någon undersköterska som kunde jobba... Blev lite besviken att jag fick inte någon risgrynsgröt, en av undersköterskorna hade börjat fixa gröt och på 111 B blev det ingen gröt.. Det var en bra dag på 111 B, de flesta klarade sig själv och patienten som behövde mest hjälp hade vak så det var en skön dag, tur att det inte fanns mer att göra, då hade jag definitivt varit helt slut. Efter jobbet åkte jag hem, duschade och gjorde mig klar för värdfesten som började klockan 16, men kom lite senare och dök upp runt 16:35 istället, hade inte en chans att hinna till 16. Jag missade ett dans pass men fick vara med på Ki balans passet de hade efter åt. Gick sedan vidare från Royal till torget där festen skulle fortsätta, där blev det lite samuraj lek och en namn lek. Samuraj leken var lite bökig innan man kom in i leken och förstod vad man skulle göra och vad man skulle skrika. Efter lekarna blev det buffé och lite snack.
 
 
Stannade kvar till ca 21:30 och gick vidare till Allstar för att möta upp några vänner som kollade på Melodifestivalen. Blev kvar på Allstar till stängning och trodde verkligen inte att jag skulle orka vara där så länge, men har man roligt så har man. Träffade på några kursare och andra vänner på Allstar och det var trevligt, kanske därför man orkade vara kvar så länge. En väns vän som var med oss såg ut som den där killen som hade sin praktik på 111 A och går sjuksköterske programmet, trodde först att det var samma person men efter att ha bytt ord med den här killen på Allsta så visade det sig att det inte var han och att han inte heller hade några syskon. Ibland är det märkligt hur människor kan vara så lik någon annan, en dubbelgångare.
Träffade på en kille som sa att han hade hört ett visst rykte, som han självklart inte ville tala om vem som hade talat om det för honom, men det är väl "roligt" att det går rykte om en, kul att man kan bidra med "smaskigt" skvaller till allmänheten... Tog bussen hem och min polare frågade om jag skulle med på efter fest, tackade nej, jag var så himla trött och jag har nog aldrig varit vaken i 23 timmar i sträck utan att ha vilat eller tagit en powernap. Men 24 timmars perioden har jag fortfarande inte lyckats hålla mig vaken, någongång lär jag ju slå det rekordet också.
 
 
Tack för en trevlig dag, kväll och natt!

Kommentera

Publiceras ej