1988

0kommentarer

Tränade 30 min kondition hemma på crosstrainern och tvättade innan jag åkte och jobbade på sjukhuset. 
Det var rätt lugnt på jobbet, hade nio patienter och så träffade jag på en av de märkligaste patienterna jag varit med om. 
En kille som är född 88 = 24-25 år som blev knivskuren på krogen och som skar igenom tjocktarmen så att de fick sy ihop tarmen igen. 
Hans satellit syster satt och matade honom, alltså seriöst! Han kan liksom ta saker från bordet och röra armarna men han kan inte äta själv!? Han har opererat magen, inte armarna! 
Jag skulle skämmas om jag blev matad och var 24-25 år och speciellt om jag hade tio persnorr på besök dessutom. Men men, det finns ju folk till allt... 
Pratade lite med Maria i telefon när jag var på väg till jobbet och behövde lite råd om hur jag ska göra med E-kortet. 
Hittade ett brev från Gävle kommun igår när jag kom hem från Stockholm där det stod att jag har blivit antagen till godstransport igen, tredje gången gilt heter det väl? 
Efter jobbet åkte jag hem, trodde att bussen skulle gå 22.09 från sjukhuset men de hade tydligen ändrat till 22.07 så jag missade bussen, tur att ettan gick 22.12 så jag hann med den bussen istället. 
Däckade ganska snabbt när jag kom hem, har ju inte sovit ut sen i tisdags så det tar ju på krafterna. Godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej