Stenskott

0kommentarer

Dan före doppare dan, inte vid jul dock, utan Tjejvättern.
Pappa kom hem på förmiddagen och vi åkte och handlade lite på Ica Maxi sånt som pappa skulle ta med sig till Hong Kong som souvenirer till fasters man som är engelsk man. Moster och K fick lite te och kuseinen L fick lite choklad. 
När vi hade handlat klart åkte vi hem och pappa packade ner det sista och sen åkte vi till Spicy House och åt buffé innan jag skjutsade pappa och Y till tågstationen.
Pappa fick stenskott på vägen hem från Bollnäs och han hade inte märkt det, självklart blev det en sprickande stenskott och det var ju inte så passande nu när jag och syrran ska åka till Motala om några timmar…
Resan till Motala tog ca fyra timmar och det gick bra att köra, vi kom fram strax innan klockan åtta på kvällen.
Vi åkte ner till centrum när vi hade lastat ur bilen och jag hämtade ut mitt startbevis och vi kollade runt lite i Team sportia tältet och köpte ben och armvärmare och åt sedan middag vid en kaj i närheten vid start och mål till Vätternloppen.
Gick väl och la oss ca 23 efter massa krångel med att pumpa upp Ps luftmadrass som jag fick låna, men efter mycket skratt för att pumpa en madrass så blev den till slut pumpad och vi kunde lägga oss.  Dags och ladda med sömn inför imorgon!  

Bilen packad, bara cyklen om ska på. 
 
Solnedgång i Motala.
 
Motala. 
 
Här startar man imorgon! 
 
Taggad! 

Kommentera

Publiceras ej