Siljan runt

0kommentarer

Idag är det Siljan runt, 160 kilometer från Sollerön, runt Siljan och tillbaka.
Jag cyklade 110 kilometer förra året i spöregn, motvind och 2 grader varmt innan jag gav upp. Det var inte värt att fortsätta om jag varken kunde växla cykeln eller få in ena hörluren i örat igen... Jag kom till Leksand och sen fick S och I komma och hämta mig, snacka om att vara genom fryssen och sköldskadad är jag än idag... Men men, sånt är livet. I  år fick de betydligt mycket bätte väder! Mer än 20 plus grader och gassande sol!
Jag hoppas att det är bra väder när jag ska cykla Tjejvättern om precis en vecka, för det kan väl inte bli värre än förra året!?
Slappade på förmiddagen innan jag åkte till jobbet, blev en k-tur, 16-24.
Det hände faktiskt inte så mycket på jobbet, men ändå blev jag väldigt trött runt 23 tiden. P var så snäll och frågade om jag ville ha skjuts hem och jag tackade självklart ja, jag var helt slut och så spöregnade det också.
Det är mycket lättare att jobba natt än en k-tur. Imorgon ska jag jobba natt i alla fall.
Godnatt!

 

Kommentera

Publiceras ej